آستارا شاهراه اتصال کریدور شمال – جنوب است

رضایی‌پور با بیان‌اینکه آستارا شاهراه اتصال کریدور شمال – جنوب است،گفت: آستارا بهترین مسیر برای اتصل کریدور جنوب به شمال در حوزه صادرات، واردات و ترانزیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، عنایت رضایی‌پور امروز(یکشنبه، ۱۱  دی) در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: آستارا شاهراه اتصال کریدور شمال – جنوب است.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان‌اینکه این شهرستان بهترین مسیر برای اتصل کریدور جنوب به شمال در حوزه صادرات، واردات و ترانزیت است، افزود: جامعه جهانی بویژه کشورهای حوزه سی‌آی‌اس به این موضوع واقف هستند.

 

رضایی‌پور با اشاره به سفر رئیس جمهور به گیلان و نمایندگان رئیس جمهور به شهرستان‌های این استان، گفت: در جریان سفر وزیر ورزش و جوانان به آستارا ۱۳ مصوبه برای شهرستان داشتیم.

 

فرماندار بندر آستارا با اشاره به اختصاص ۱۵ میلیارد تومان در جریان این سفر برای تکمیل استادیوم وحدت، اظهارکرد: تکمیل استخر ورزشی آستارا از دیگر مصوبه‌های این سفر بود که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی تکمیل سد لاستیکی خانه‌های آسیاب را از دیگر مصوبات این سفر عنوان کرد و گفت: پس از چند سال وقفه، عملیات اجرایی این سد آغاز شده است.

 

رضایی‌پور، ساماندهی وضعیت آب و فاضلاب شهر آستارا را از دیگر مصوبات سفر نماینده رئیس جمهور به این شهرستان دانست و افزود: پکیج شهرک مهدی(عج) آماده شده و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا تصریح‌کرد: در بحث سیستم تصفیه فاضلاب بیش از ۱۷۷ میلیارد تومان پول به شهرستان آستارا تزریق شد.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه خط ریلی نیز در آستارا اقدامات خوبی صورت گرفته و حدود ۵۰ درصد اقدامات در حوزه این شهرستان انجام شده است، ادامه داد: تا اواسط سال آینده زیرسازی‌ها انجام می‌شود و پروژه را به تالش تحویل می‌دهیم.

 

رضایی‌پور از اختصاص ۹ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه آستارا به تالش خبر داد و افزود: در پروژه بزرگراه آستارا - اردبیل نیز قرارگاه ورود و کارهای خوبی در حال انجام است.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان‌اینکه ایستگاه پرقدرت تلویزیونی شهرستان در سفر رئیس جمهور کلید خورد، ادامه داد: مبلغ خوبی نیز برای این پروژه تخصیص داده شده است.

 

وی با اشاره به آغاز به کار پروژه نهضت ملی مسکن در آستارا از تعیین تکلیف وضعیت مسکن مهر این شهرستان و برخی اقدامات صورت گرفته در این خصوص خبر داد.

 

رضایی‌پور به اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع آمفی تئاتر اشاره کرد و افزود: تکمیل ساختمان گروهان مرزی حیران هم با اعتبار بالغ بر ۵ میلیارد تومان در حال انجام است و انسداد مرز فیزیکی شهرستان نیز در حال انجام است.

 

فرماندار بندر آستارا از اعطای ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در راستای اشتغالزایی به جوانان توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد و خاطرنشان‌کرد: در کنار این تسهیلات اعطایی، بنیاد برکت نیز حدود ۱۰ میلیارد تومان در آستارا به ۱۴۲ نفر تسهیلات داده و بنیاد علوی هم برای ۲۴ نفر در حال پرداخت تسهیلات اشتغال است و بهزیستی نیز کارهای خوبی انجام داده است.

 

کد خبر 1243809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha