حجاب اجباری در ایران نداریم، پوشش اجباری داریم

حجت الاسلام راجی گفت: آنچه در کشور ما اجباری است، نوع پوشش اجباری است نه حجاب اجباری. در هیچ کشوری هر کسی نمی‌تواند با هر پوششی که دلش می‌خواهد به خیابان بیاید، پوشش اجباری در همه کشورها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام سیدمحمدحسین راجی عصر امروز یکشنبه (۱۱ دی) در نشست تبیینی ویژه بانوان که در مجتمع غدیر بیرجند برگزار شد، با اشاره به اهمیت مطالعه دقیق برای جهاد تبیین و افزایش آگاهی جامعه، اظهار کرد: فضای هژمونی رسانه‌ای دنیا که توسط سرمایه داران مدیریت می شود آنچه را که می خواهند به شما می گویند بنابراین برای شکست این هژمونی باید مطالعه عمقی داشته باشیم و این سواد خود را در اختیار دانش آموزان و نسل جدید قرار دهیم.

 

مدیر مؤسسه سعدا و پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمن حتی در تیتر زدن حساب شده عمل می کنند و موقعی که برق در ایران قطع شد تیتر زدند «خاموشی ناکارآمدی دولت» اما اکنون برای قطع برق در فرانسه تیتر «مدیریت انرژی» می زنند.

 

حجت الاسلام راجی با تأکید بر اینکه سواد یک اسلحه لازم در جهاد تببین است، بیان کرد: ۴۳ سال ست که جنایات امریکای مدعی حقوق بشر و زنان را بازگو و تبیین نکردیم.

 

وی متذکر شد: کریستف کلمب در اذهان بسیاری از مردم جهان به‌عنوان کاشف و معرفی‌کننده سرزمین قاره آمریکا به جهان شناخته می‌شود اما کلمب را بیش از آنکه کاشف آمریکا دانست باید به عنوان غاصب امریکا و قاتل میلیون ها نفر از مردم بومی و سرخ پوست به دست استعمارگران شناخت.

 

نویسنده کتاب صهود چهل ساله در ادامه به حمله آمریکای وحشی به ویتنام اشاره و تشریح کرد: در این حمله وحشیانه تمام مردان، زنان و کودکان و حتی حیوانات را قتل و عام کردند.

 

حجت الاسلام به جنایت سربازان آمریکایی و تجاوز به دختر ۱۴ ساله عراقی در سال ۲۰۰۶ میلادی اشاره کرد و گفت: در منطقه محمودیه عراق با ورود به خانه، ابتدا پدر، مادر و خواهر پنج ساله عبیر الجنابی را کشتند و سپس به این دختر ۱۴ ساله عراقی، تجاوز کردند. آنها پس از تجاوز جسد عبيد قاسم الجنابی را سوزاندند.

 

وی تأکید کرد: تمام ظالمین عالم را جمع کنیم انگشت کوچیک آمریکا نمی شود و محال است که جنایاتی در عالم باشد اما پای آمریکا در میان نباشد.

 

مدیر مؤسسه سعداء با اشاره به جنایات آمریکا در حق زنان این سوال را مطرح کرد آیا اکنون چنین جنایتکاری دلش برای زنان ایرانی سوخته است؟

 

حجت الاسلام راجی در ادامه با بیان اینکه جنبش آزادی اگر امروز برای زنان ما آرزو است اما برای زنان اروپایی و آمریکایی خاطره است، توضیح داد: جنبش «بدن من، انتخاب من» موجب «برهنگی» شد و پس از این جنبش فمنیستی تعداد فرزندان نامشروع در فرانسه از یک درصد به ۶۰ درصد افزایش یافت و تمام این فرزندان نامشروع با مادرشان زندگی می کنند و این مادران برای گذران زندگی با مشکلات شدید اقتصادی، فقر و فلاکت مواجهند.

 

وی بیان کرد: تمام شعارهای فمنیست ها به نفع مردان است. در سال ۱۹۰۷ تا ۱۹۲۰ دوران حمایت از زنان و خانواده در آمریکا بود و مجبور شدند زنان خانه دار را بیمه و به مردان هم حق عایله مندی می دادند اما با جنبش فمنیستی، آمریکا این حق عائله مندی را حذف کرد.

 

نویسنده کتاب سعود چهل ساله با توجه به پیشرفت‌ها و دستاوردهای عدیده زنان پس از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۵۷ تا سال پایان سال ۱۴۰۰ در حوزه آموزشی سهم زنان در عضویت هیأت علمی دانشگاه‌ها بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است و اکنون جزو باسوادترین کشورها در حوزه بانوان هستیم.

 

وی با بیان اینکه اسلام برتری زنان را می خواهد اما در کشورهای اروپایی بحث برابری زن و مرد مطرح است، گفت: در کشور ما در حال حاضر حجاب اجباری نیست بلکه پوشش اجباری است. بین حجاب اجباری و پوشش اجباری تفاوت زیادی وجود دارد. در هیچ کشوری هر کسی نمی‌تواند با هر پوششی که دلش می‌خواهد به خیابان بیاید، پوشش اجباری در همه کشورها وجود دارد و به عنوان مثال همین خانمی که چند وقت پیش در هلند برهنه شد و ماجرای شیرنوشیدن را مطرح کرد توسط پلیس هلند به علت نقض قوانین برهنگی این کشور دستگیر شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1243837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha