ولایت فقیه دژ مستحکم مقاومت در برابر استکبار و دشمنان اسلام است

عنایت حسین طوری با تأکید بر دفاع از ولایت فقیه و مرجعیت اظهار داشت: ولایت فقیه دژ مستحکم مقاومت در برابر استکبار و دشمنان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور سمینار «ولایت فقیه، اجتهاد و مرجعیت» با حضور علامه اخلاق حسین شریعتی، امام جمعه اسبق پاراچنار و رئیس اداره تبلیغ حوزه علمیه مرکزی جعفریه پارچنار، علامه خیال حسین دانش، معاون رهبر و رئیس حوزه علمیه جعفریه پاراچنار، عنایت حسین طوری، رئیس انجمن مرکزی جعفریه هشت قبایل پاراچنار، جمال حسین، معاون وزیر فدرال پاکستانیان مقیم خارج و رئیس حزب مردمی پاراچنار، علامه نجف علی شریعتی، مبلغ و فعال اجتماعی، علامه میثم حسین، خطیب مشهور پارچنار، علامه واجد حسین، استاد حوزه علمیه مرکزی جعفریه پاراچنار، یاسر علی، دانشکده دولتی پاراچنار، فرهاد حسین، رئیس مدرسه علی زیی و جمعی از اساتید دانشکده، دانشجویان، دوستداران، علاقه‌مندان و فعالان رسانه‌های اجتماعی در حسینه مرکزی منطقه علی زیی کرم ایجنسی برگزار شد.

علامه خیال حسین دانش، معاون رهبر شیعیان پاراچنار و رئیس حوزه علمیه مرکزی جعفریه پاراچنار در سخنرانی خود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از شروع نهضت خود، سرشار از مجاهدت‌ها، جوانمردی‌ها و پایداری‌های مردمی بوده و ایرانیان همواره تا پای جان در برابر دشمنی‌های مستکبران عالم و خیانت‌های مزدوران و برخی خود فروختگان، از ولایت فقیه، رهبری عظیم‌الشان و جمهوری اسلامی دفاع کردند.

معاون رهبر شیعیان پاراچنار و رئیس حوزه علمیه جعفریه پاراچنار گفت: انقلاب اسلامی با رهبری مرجعیت و ولایت فقیه، چراغی روشن در این دنیای تاریک و پر از نظام‌های باطل بوده و دفاع از آن بر تمام مسلمانان واجب است.

وی افزود: مردم بصیر ایران با انقلاب اسلامی، فلسفه اصلی مرجعیت و اجتهاد را آشکار کرده و با نظام ولایت فقیه ارزش‌های دینی و ولایت را حفظ کرده‌اند.

 

جمال حسین، معاون وزیر فدرال پاکستانیان مقیم خارج و رئیس حزب مردمی پاراچنار در سخنان خود ضمن بیان اهمیت ولایت فقیه اظهار داشت: موضوع ولایت فقیه رکن اساسی در سیاست اسلامی بوده و براساس فرمان حضرت امام خمینی(ره) این ولایت امتداد ولایت معصومین(ع) است.

معاون وزیر فدرال پاکستانیان مقیم خارج افزود: با توجه به حیات جمعی بشر، اصل بر تشکیل حکومت بوده و در جامعه بشری حاکمیت سیاسی از ضرورت‌های اولیه بوده که از آن نمی‌توان غافل شد. لذا در عصر غیبت بایستی جامعه به فردی سپرده شود تا حتی الامکان با شرایط امامت سیاسی و پیشوایی ظاهری معصوم(ع) منطبق باشد و بدون تردید آن شخصیت، مجتهد جامع الشرایط و ولایت فقیه است.

عنایت حسین طوری، رئیس انجمن مرکزی جعفریه هشت قبایل پاراچنار با تأکید بر دفاع از ولایت فقیه و مرجعیت اظهار داشت: ولایت فقیه دژ مستحکم انسجام مسلمانان و مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار و دشمنان اسلام بوده و حرکت در مسیر رضای امام زمان(عج) در تبعیت از ولی فقیه است.

عنایت حسین طوری گفت: ولایت فقیه و مرجعیت تشیع اسلام با فتوا و بصیرت مسلمانان را از گزند بیگانان و دشمنان خارجی و گروه‌های گمراه تکفیری در امان داشته و بر شیعیان و پیروان راستین حضرت بقیه الله العظم واجب است با ترویج اهمیت موضوع و اشاعه اعتقاد به مقام ولایت و مرجعیت، صیانت کرده و با تفکرات انحرافی مقابله کنند.

سخنرانان دیگر در بخشی از سخنان خود گفتند: مجتهد و فقیه بر امت به عنوان رهبری بوده که حرکت جامعه را به سوی آرمان‌های اصیل اسلام ناب محمدی(ص) سوق می‌دهد و لذا در حقیقت، ولایت فقیه همان تجلی نبوت و امامت است.

کد خبر 1243907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha