آغاز عملیات اجرایی پروژه نوار سبز اتوبان جیرفت - دلفارد به یاد سردار سلیمانی

صبح امروز (۱۲ دی ماه) با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، فرماندار، فرمانده سپاه، رییس سازمان جهاد کشاورزی و رییس مرکز تحقیقات عملیات اجرایی پروژه نوار سبز اتوبان جیرفت - دلفارد به یاد سردار سلیمانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، صبح امروز (۱۲ دی ماه) با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، فرماندار، فرمانده سپاه، رییس سازمان جهاد کشاورزی و رییس مرکز تحقیقات عملیات اجرایی پروژه نوار سبز اتوبان جیرفت - دلفارد به یاد سردار سلیمانی آغاز شد.

 

حجت الاسلام سید بهروز حسینی زاده در این مراسم، با بیان روایاتی از ائمه اطهار (ع) درباره اهمیت غرس نهال پرداخت و گفت: درخت نماد آبادانی و شاخص سرسبزی، خرمی و مظهر زندگی و سبب لطافت هوا و پاکی طبیعت می‌باشد.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان این مطلب که عرصه های منابع طبیعی و انفال امانت خدا در دست انسان است، افزود: باید این امانت‌های الهی را برای نسل‌های بعدی حفظ کنیم  و در شرایط جدید که با تغییرات اقلیمی شدید و خشکسالی روبرو هستیم بیش از هر زمان دیگری نسبت به حفظ این موهبت و سرمایه الهی اهتمام داشته باشیم.

 

قاسم رحیمی نیا در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: پروژه نوار سبز محور جیرفت - دلفارد به طول تقریبی ۱٠ کیلومتر و به یاد سردار سلیمانی با غرس چندین اصله نهال از امروز آغاز شد.

 

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان احیای پوشش گیاهی، افزایش سرانه فضای سبز و نیز کاهش آلودگی ناشی از پدیده ریزگردها و همچنین ایجاد تفرجگاه طبیعی برای منطقه را برخی از اهداف اجرای این پروژه دانست.

 

وی خاطرنشان کرد: در این پروژه ۵ هزار اصله نهال از گونه های بومی و سازگار با شرایط اکولوژیکی منطقه مانند کنار، کهور و جم غرس می شود.

 

رحیمی نیا با بیان این مطلب که در نظر داریم با همکاری اداره کل حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان این طرح را در هر ۲ محور رفت و برگشت اجرایی کنیم، اظهار کرد: انتظار داریم فرماندار شهرستان جیرفت در تخصیص اعتبارات استانی نگاه ویژه تری به این پروژه داشته باشد.

 

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در خاتمه با اشاره به پروژه جنگل‌کاری تل سیاه که در این محور اجرایی شده، عنوان کرد: این پروژه به میزان ۴٠٠ هکتار و با هدف افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از تخریب و تصرف و ممانعت از واگذاری اراضی ملی این منطقه و همچنین ذخیره نزولات آسمانی و ایجاد فضای سبز به خوبی اجرایی شده است.

 

منبع: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان 

کد خبر 1243985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha