تدوین ۳۴ هزار و ۸۰۰ استاندارد ملی در کشور

درویش، گفت: با بهره گیری از آخرین استانداردها، دانش بین المللی، بومی و منطقه ای ۳۴ هزار و ۸۰۰ استاندارد ملی در کشور تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، پرویز درویش، امروز(12دی)، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سازمان ملی استاندارد به واسطه فعالیت ۳۱ سازمان استانی حافظ ایمنی، سلامت و منافع مصرف کنندگان خواهد بود.

 

معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد کشور با بیان اینکه فعالیت های سازمان ملی استاندارد تنها معطوف به استانداردسازی کالاها نیست، افزود: فعالیت های سازمان بخش های بسیار گسترده ای در حوزه خدمات، اندازه شناسی، اندازه گیری صحت ترازوها و حجم های بکار رفته در داد و ستد عمومی را شامل می شود.

 

وی عنوان کرد:  این استانداردها به رایگان در اختیار بخش های صنعت، خدمات و تولید کشور قرار می گیرد و اطلاعات این بخش ها به واسطه آخرین دستاوردهای استانداردسازی حوزه بین المللی به روز می شود.

 

درویش با اشاره به تدوین 34 هزار و 800 استاندارد ملی در کشور، بیان کرد: به واسطه فعالیت حدود ۶۵۰ کمیته تخصصی این سازمان، دانش روز بین المللی به کشور وارد و از منافع ملی در تدوین استانداردهای بین المللی دفاع می شود.

 

وی یادآور شد: سازمان ملی استاندارد کشور جزو سازمان های جهانی و منطقه ای استانداردسازی است و فعالیت خود را در دولت سیزدهم با شعار «دولت مردمی، استاندارد مردمی» آغاز و برنامه های تحولی خوبی در سطح ۳۱ استان تعریف کرده است.

کد خبر 1243997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha