کنگره امام سجاد(ع) به کنگره ای عظیم در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) شده است

نماینده مردم بندرعباس ،قشم ،حاجی آباد و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی گفت: کنگره امام سجاد(ع) به کنگره ای عظیم در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، دکتر احمد مرادی در نشست نخبگان حوزوی و دانشگاهی هرمزگانی مقیم قم که در مرکز تخصصی صحیفه سجادیه برگزار شد گفت: کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه السلام که ۱۲ سال در استان هر ساله برگزار می‌شود برکات فراوانی داشته که یکی از مهمترین برکات آن راه اندازی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در قم است.

 

 نماینده مردم بندرعباس ،قشم ،حاجی آباد و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال های ابتدایی این برنامه در قالب یک همایش برگزار می شد که به مرور با گستردگی برنامه ها در منطقه و سپس فراگیری آن در سطح کشور و حتی بسیاری از کشورهای جهان تبدیل به کنگره ای عظیم در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) شد.

 

وی تصریح کرد: ضرورت داشت  این کار عظیم دینی با حوزه علمیه قم پیوند بخورد تا رشد علمی آن را نیز شاهد باشیم لذا همگی بویژه نماینده محترم ولی فقیه حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبادی زاده و هیات امنای موسسه سجادیه تلاش کردند تا مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با هدف تامین نیروی انسانی نخبه و استاد و مدرس صحیفه سجادیه برای کل کشور راه اندازی شد و الحمدلله با دست خالی شاهد برکات فراوانی اعم از تولید آثار فاخر و دوره های آموزشی منظمی هستیم.

 

مرادی با بیان اینکه وجود این مرکز با این ظرفیت وظیفه نخبگان هرمزگانی را دو چندان می کند گفت:امید داریم  شاهد پایگاهی برای رشد علمی و پژوهشی و محل اجتماع طلاب هرمزگانی برای حل مسائل و مشکلات استان هرمزگان باشیم.

 

وی خطاب به نخبگان حوزوی و دانشگاهی حاضر در جلسه افزود: از شما می‌خواهم که برای حل مشکلات فرهنگی، ورزشی و اجتماعی استان دغدغه داشته باشید و ارتباط خود را با استان بیش از پیش افزایش دهید.

 

  نماینده مردم بندرعباس ،قشم ،حاجی آباد و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: تلاش ما این هست که در کنار مسائل ورزشی و بهداشتی استان از مسائل فرهنگی هم غفلت نکنیم و از محل مسئولیت اجتماعی شرکت ها و صنایع استان از برنامه های فرهنگی و اجتماعی نیز حمایت کنیم.

 

 

کد خبر 1244013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha