شهادت سردار سلیمانی جایگاه رفیع ایثار و شهادت را به دنیا نشان داد

محدثی خراسانی گفت: شهادت سردار سلیمانی بسیاری از ارجمندهای ایثار و شهادت را به دنیا نشان داد و به تناسب ظرفیتی که ایجاد شد باید در تبیین این مهم بکوشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، مصطفی محدثی خراسانی در نشست خبری که امروز (دوشنبه ۱۲ دی) در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد، بیان کرد: قزوین از قطب های هنر و ادبیات کشور است و بارها این ظرفیت را دیده و سنجیده ایم و برگزاری هفتمین کنگره شعر دفاع مقدس در سال ۷۶ نشان داد، این شهر ظرفیت برگزاری چنین برنامه هایی را دارد.

 

دبیر علمی هفتمین کنگره شعر ایثار ادامه داد: توفیقی است کنگره شعر ایثار به میزبانی شهر قزوین برگزار شود و برگزاری هر ساله کنگره شعر دفاع مقدس و کنگره ایثار یک ضرورت است و ما هرچه فاصله می گیریم از سرچشمه فرهنگ شهادت و ایثار که در دوره معاصر انقلاب و دفاع مقدس بوده ۲ ضرورت ایجاب می کند بیشتر به این مفهوم بپردازیم.

 

وی تصریح کرد: هرچه زمان می گذرد ظرفیت های تازه ای از این گنجینه (ایثار و شهادت)، خود را نشان می دهد که قبل از این نمی دانستیم و زمان باید می گذشت تا جهان به درک این ارجمندی ها برسد و شهادت سردار سلیمانی بسیاری از ارجمندهای ایثار و شهادت را به دنیا نشان داد و به تناسب ظرفیتی که ایجاد شد باید در تبیین این فرهنگ بکوشیم و بهترین راه تبیین و ترویج ایثار و شهادت، استفاده از حوزه فرهنگ و هنر و ادبیات است.

 

محدثی خراسانی اعلام کرد: ضرورت دیگر این است هرچه می گذرد دشمنان تلاش می کنند به پیوندی که نسل های بعد با این سرچشمه ها داشتند، خدشه وارد کنند، بنابراین باید تلاش ها را بیشتر کرده تا توطئه های دشمنان را خنثی کرده و سرچشمه های زلال را نسل به نسل منتقل کرده و مسیر را ادامه دهیم.

 

وی خاطر نشان کرد: ایثار کلمه جامع و درخشانی است و تمامی ارزش ها، آرمان ها، شعارها و اهداف انقلاب را اگر بخواهیم جمع کرده و فشرده کنیم به همین کلمه ایثار می رسیم که در آن عشق، حماسه، اخلاق، امید، صبر و پایداری و مقاومت هست و هر فضیلتی که در جهان بشری متصورید در این واژه نهفته است.

 

دبیر علمی هفتمین کنگره شعر ایثار تأکید کرد: ایثار تنها راه سعادت دنیوی و اخروی و راه رستگاری بشریت است و از درخشان ترین نام ها، واژه ایثار است.

 

وی یادآور شد: امیدواریم با تجارب چندین دوره گذشته امسال با توجه به ظرفیت استان و توانمندی های موجود، یکی از درخشان ترین دوره های کنگره شعر ایثار را داشته باشیم.

 

کد خبر 1244022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha