مکتب سلیمانی به منطقه خاورمیانه محدود نمی شود/ سردار سلیمانی نماینده تام و تمام انقلاب در منطقه بود

سردار وحیدی با بیان اینکه سردار سلیمانی انسان تراز تمدن اسلامی است، گفت: مکتب سلیمانی محدود به خاورمیانه نمی شود و سردار سلیمانی نماینده تام و تمام انقلاب در منطقه بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سردار وحیدی، وزیر کشور در همایش مکتب سلیمانی و نظم جدید جهانی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی مصداق آیه قرآن به عهد خود با خدا عمل کرد، گفت: سردار سلیمانی به عهد خود با خدا عمل کرد و به ستاره آسمان ولایت تبدیل شد و آنهایی که به نیت خود با خدا عمل نکردند از قافله عقب ماندند.

 

وزیر کشور در مورد خصوصیات سردار سلیمانی اظهار داشت: سردار سلیمانی چهره سوم انقلاب است. چهره اول امام (ره)، چهره دوم رهبر انقلاب و چهره سوم امروز شهید سلیمانی است. امروز شهید ما به چنین مرتبه و جایگاهی رسیده است و یکی از توجهاتی که می توان از آن انقلاب را شناخت، سردار سلیمانی است.

 

سردار وحیدی ادامه داد: انقلاب اسلامی توانسته مسیر حرکتی را ادامه دهد که امروز چنین چهره های برجسته ای در آن تربیت شده و توسعه یافته است.

 

وی با اشاره به ابعاد معنوی و عرفانی سردار سلیمانی تصریح کرد: بعد از شهادت سردار؛ جملات و نوشته های سردار سلیمانی منتشر شد. این نوشته ها حاکی از دریای توجه حاج قاسم به خدا و عشق سرشار و جهاد عارفانه سردار سلیمانی است که در عمل شهید سلیمانی دیده شده است.

 

وزیر کشور گفت: شهید سلیمانی دریای مواجی از عرفان و معنویت است تا جایی که می گوید من عاشق دیدار خدا هستم و این نقطه ای از اخلاص است. وقتی به خصوصیات گسترده وی می نگریم، او را انسانی اخلاقی و با عاطفه بسیار عمیق می بینیم و در حوزه عمل، عملی مجاهدانه قریب به 40 سال و بدون تردید در میدان جهاد داشته است.

 

وی با بیان اینکه هوشمندی، ذکاوت، تدبیر و شجاعت در اوج از ویژگی های برجسته سردار سلیمانی است، گفت: جریان سردار سلیمانی از جنس ماجراجویی نبود بلکه جریانی مدبرانه و عمیق محسوب می شود. رهبر انقلاب سردار سلیمانی را یک راه و یک مدرسه معرفی می کنند، راهی که خود جلودار آن بوده و مدرسه ای که خودش مدرس آن مدرسه است.

 

سردار وحیدی تصریح کرد: در مقابل این همه ویژگی ها باید از خود بپرسیم اگر این اقدامات توسط این شهید صورت نمی گرفت، چه اتفاقی رخ می داد و اگر وارد موضوع لبنان و جنگ 33 روزه علیه حزب الله نمی شد، امروز چه بر سر حزب الله آمده بود. امروز رژیم صهیونیستی با وجود سردار سلیمانی بزرگترین شکست خود را که تاکنون سابقه نداشت، دریافت کرده است.

 

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی نماینده تام و تمام انقلاب در منطقه بود، اظهار کرد: کسانی که امروز ایران را محکوم می کنند که حقوق زنان را نادیده گرفته است، چگونه حقوق زنان ایزدی را زیر پا می گذارند. اگر امروز یمنی ها تبدیل به جریانی قوی شده اند به پشتوانه شخصیت کاریزمایی چون سردار سلیمانی است. امروز مقاومت یک کلیدواژه است که پشت آن زنجیره ای از معنا و مفاهیم و ظرفیت های بی نظیر وجود دارد.

 

وی اظهار داشت: مکتب سردار سلیمانی با مقاومت عجین شده است و به عنوان حرف اصلی در مقابل سلطه جهانی خود را نشان داده و موفقیت های بی نظیری را کسب کرده است. این موفقیت ها رسالت جدیدی است که با انقلاب شروع شد و با شناخت انقلاب در گام دوم در حال تثبیت شدن است.

 

وی یادآور شد: مکتب سلیمانی محدود به منطقه خاورمیانه نمی شود و این ظرفیت را دارد که معادلات جهانی را برهم زده و به نفع جبهه مقاومت تغییر دهد.

 

سردار وحیدی با بیان اینکه امروز در راه تمدن نوین اسلامی انسان هایی تراز سلیمانی هستند که این تمدن را شکل می دهند و در آن نقش تعیین کننده دارند زیرا تمدن نوین اسلامی مسیرش از مکتب سلیمانی و محور مقاومت است، گفت: مکتب سلیمانی؛ ما را به سمت تمدن نوین اسلامی سوق می دهد و انسان هایی که تربیت شده این مکتب هستند، می توانند در پیشروی و شکل گیری این تمدن سهیم باشند و البته دشمن از این پیشروی بسیار نگران است و نشانه آن اغتشاشاتی است که در کشور صورت گرفت که نشان دهنده حرکت انفعالی دشمن و ناراحتی از پیشرفت های ما بود.

 

وزیر کشور با بیان اینکه سردار سلیمانی تراز انسان تمدن نوین اسلامی است، گفت: شناخت این مکتب ابعاد گوناگونی همچون ایمان، جهاد، عرفان، شجاعت و .... دارد و ادبیات جدیدی به نام مدافعان حرم با حضور افرادی چون سردار سلیمانی وارد ادبیات انقلاب شد و حرکت جدیدی را رقم زد. امروز دنیای استکبار در مقابل اراده مومنان و مجاهدان مانند همیشه در ضعف به سر می برد و خداوند این پیروزی را تضمین کرده است.

 

کد خبر 1244029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha