سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود

سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، مسابقات قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

 

هدف از برگزاری این مسابقات، اعتلای دانش، ايمان، اخلاق و بصيرت دينی دانشجویان و توسعه فضای معنوی و قرآنی و نیز زمينه‌سازی انس و الفت آنان با قرآن كريم و سيره معصومين (ع) و تدبر و عمل به آن آموزه‌ها است.

 

سی و هفتمین دوره این رقابت بزرگ معنوی در سال 1401 در مراحل مقدماتی، استانی و کشوری برگزار و برگزیدگان برای رقابت با منتخبان قرآنی سایر دانشگاه‌ها به مسابقات ملی معرفی و از تسهیلات ویژه‌ای برخوردار خواهند شد.

 

این مسابقات در بخش‌های آوایی، معارفی، پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و کارآفریتی قرآنی برگزار می‌شود.

 

این مسابقات در 40 رشته‌ قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، اذان، مداحی ، تواشيح و هم‌خوانی قرآن کریم، حفظ و مفاهیم احادیث اهل‌ بیت (ع)، آشنایی با سیره معصومین (ع)، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم و احكام، پرسمان معارفی و سبک زندگی اسلامی ایرانی، مقاله‌نویسی، نقد کتاب تلخيص کتاب، تولید نرم‌افزار و اپلیکشن، کانال‌های مجازی، خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، تذهیب، معرق و منبت، فیلم کوتاه و طراحی پوستر، معارف صحیفه سجادیه  حفظ فرازهای صحیفه سجادیه، دعاخوانی (فرازهای صحیفه سجادیه)، معارف نهج‌البلاغه، حفظ فرازهای نهج البلاغه و ایده شو (ایده‌پردازی نوآفرینی قرآنی) برگزار می‌شود.

 

علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و كسب اطلاعات بيشتر می‌توانند به تارنمای اينترنتی سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه های کشور به آدرس http://quran37.dmsrt.ir/ مراجعه كنند.

 

با توجه به برگزاری مستقل جشنواره ویژه‌ دانشجویان دانشگاه‌های وزارت بهداشت، پیام نور، جامع علمی کاربردی، آزاد اسلامی، فرهنگیان، فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشجویان این مراکز نمی‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. ( دانشجویان دانشگاه‌های غیرانتفاعی می‌توانند در این جشنواره حضور داشته باشند.)

 

لازم به ذکر است، دبیرخانه‌ مرکزی سی و هفتمین جشنواره‌ی سراسری قرآن و عترت در اداره‌ی کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مستقر است. همچنین دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز می‌توانند برای ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر به شماره‌ 09045658077 پیام ارسال کنند.

 

کد خبر 1244046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha