امدادرسانی نجاتگران هلال احمر زنجان به ۳۵۵۸ نفر در حوادث

موسوی گفت: در ۹ ماهه گذشته از سالجاری تیم های عملیاتی هلال احمر به سه هزار و ۸۸۵ حادثه دیده در این استان امدادرسانی کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، سید قاسم موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در 9 ماهه گذشته از سالجاری 603 مورد حادثه اعم از جاده ای، برف و کولاک، کوهستان، ریزش آوار، سیل و آبگرفتگی، صنعتی و کارگاهی، شهری و دیگر موارد در سطح استان زنجان ثبت شده است.

 

وی یادآوری کرد: بیشترین این حوادث 502 مورد جاده ای، 29 مورد کوهستان، 24 مورد وقوع برف و کولاک و 13 مورد نیز مناسبتی بوده است.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیشترین آسیب دیدگان در حوادث جاده ای با یکهزار و 838 نفر، برف و کولاک 346 نفر، سیل و آبگرفتگی 110 نفر و مناسبتی نیز یکهزار و 108 نفر ثبت و امدادرسانی توسط تیم های عملیاتی انجام شده است.

 

موسوی، کل آسیب دیدگان این حوادث را سه هزار و 460 نفر برشمرد و اظهارداشت: موفق به اسکان 91 نفر در مساجد و پایگاه های امداد و نجات جاده ای استان زنجان شده ایم که از این تعداد 87 نفر برای وقوع برف و کولاک و چهار نفر در حوادث جاده ای بود.

 

وی خاطرنشان کرد: کل تیم های عملیاتی اعزام شده به 603 حادثه در سطح استان یکهزار و 98 تیم با 2 هزار و 969 نفر نیروی عملیاتی بود.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای امداد رسانی در این حوادث 532 دستگاه آمبولانس اعزام و 175 مورد نیز رهاسازی در حوادث انجام شد و تیم های عملیاتی 55 نفر را به مراکز درمانی منتقل و 9 نفر را به صورت سرپایی مداوا کرده اند.

 

موسوی تاکید کرد: ارائه خدمات امدادی طرح زمستانی هلال احمر این استان در 11 پایگاه و 6 پست امداد و نجات جاده ای استان انجام می شود.

 

وی افزود: پایگاه های امداد و نجات جاده ای هلال احمر استان زنجان به اقلام زیستی و غذایی برای در راه ماندگان و اسکان موقت تجهیز شده است.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

کد خبر 1244193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha