« کوچک مرد» روایتگر مسئولیت پذیری و تلاشگری شهید سلیمانی است

شامانی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی از همان نوجوانی مناعت طبع داشت، گفت: برخی خصوصیات حاج قاسم مانند خانواده دوستی، احترام به بزرگترها و تلاش برای حل مشکلات را در قالب قصه منظوم برای نوجوانان تبیین کردم.

 خبرگزاری شبستان – سرویس فرهنگی – مریم داوری: کتاب « کوچک مرد» نوشته طیبه شامانی با حضور جواد محقق نویسنده و شاعر پیشکسوت، حمید هنرجو  نویسنده و منتقد، سعید بابایی مدیر کل کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور و حجت الاسلام محمد تقی وکیل پور مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور فرهنگی و جمعی از کودکان و نوجوانان 28 آذر در یکی از خانه های بهزیستی تهران رونمایی شد. برای آشنایی بیشتر با این کتاب گفت و گویی با طیبه شامانی، نویسنده و شاعر ترتیب دادیم که قسمت نخست آن بدین شرح است:

 

موضوع کتاب « کوچک مرد» چیست؟

این کتاب در مورد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نوشته شده است. گوشه هایی از زندگی حاج قاسم سلیمانی را برای بچه ها تبیین کرده است. در واقع یک سال از زندگی حاج قاسم وقتی ایشان حدودا 12 سال داشته  برای بچه ها شرح داده شده است.

 

قالب کتاب « کوچک مرد» چیست؟

این کتاب در قالب قصه منظوم نوشته شده است و اتفاقا همین قالب کمی کار را سخت کرد.

این کتاب شامل چند بخش یا فصل است؟

کتاب کوچک مرد یک قصه دنباله دار است. حاج قاسم زمانی که حدودا 12 سال داشته است، متوجه می شود که مشکلی در خانواده به وجود آمده است. ایشان برای رفع آن مشکل اقدام می کند و از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

 

 کتاب« کوچک مرد» برای چه گروه سنی نوشته شده است؟

مخاطبان این کتاب کودکان و نوجوانان هستند.  بچه هایی در رنج سنی 7 تا 12 سال می توانند این کتاب را مطالعه کنند و با بعدی از شخصیت و منش حاج قاسم سلیمانی آشنا شوند.

 

چقدر طول کشید تا کتاب « کوچک مرد» را بنویسید؟

تقریبا سه ماه طول کشید تا این کتاب به رشته تحریر در بیاید.

 

مهمترین پیام کتاب « کوچک مرد» برای کودکان و نوجوانان چیست؟

داستان این کتاب به بچه ها یاد می دهد که فقط به فکر خودشان نباشند. مناعت طبع داشته باشند، به فکر خانواده باشند. در این کتاب بچه ها می خوانند که خانمی به حاج قاسم زمانی که نوجوان بوده پیشنهاد می دهد که هزینه تحصیل او را می دهد اما او کار نکند. حاج قاسم قبول نمی کند. خانواده دوستی، ارزش و احترام قایل بودن برای اعضای خانواده از جمله درس های این کتاب است. مهمترین درسی که کودکان و نوجوانان می توانند از این کتاب بگیرند بحث تلاش برای حل مشکلات است. حاج قاسم از همان کودکی تلاشگر بود و در طول زندگی با رفتار خود به نوعی نشان داد که هر مشکلی با تلاش قابل حل است.

 

گفتنی است، کتاب « کوچک مرد» نوشته «طیبه شامانی» با تصویرگری «سعید شمس» مشتمل بر 24 صفحه در قطع خشتی در شمارگان 1500 نسخه از سوی انتشارات مکتب حاج قاسم چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

 

کد خبر 1244214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha