شاعری که اشعارش روایت کننده دردهای مردم مظلوم افغانستان بود

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران طی پیامی درگذشت استاد فضل الله زرکوب(شاعر و ادیب سرشناس معاصر افغانستان) را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در متن پیام تسلیت علی رمضانی (مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران) آمده است:

«اناالله و انا الیه راجعون

متاسفانه ادیب برجسته افغانستانی استاد فضل الله زرکوب که عمر پربرکت خود را در اعتلای زبان فارسی گذاشت و تلاش مجاهدانه‌ای در معرفی ادبیات و فرهنگ خراسان بزرگ به غیرفارسی زبان‌ها داشت، در غربت دارفانی را وداع گفت.


این شاعر و ادیب برجسته که پس از سیطره بیگانگان بر افغانستان به ایران عزیز و مشهد مقدس کوچید، با بنیانگذاری انجمن ادبی شعرای مهاجر افغانستانی در مشهد مقدس تلاش بسیاری در روشن نگه‌داشتن شعر معاصر افغانستان کرد و با پژوهش درباره شعر مقاومت افغانستان به عنوان رساله کارشناسی ارشد خود، بسیاری از اشعار شاعران مقاومت را از خطر مدفون شدن در دل تاریخ نجات داد و آنها را به عنوان میراثی ماندگار ثبت کرد.


مرحوم زرکوب شاعری درد آشنا و شعرش روایت کننده دردهای مردم مظلوم افغانستان بود. شایسته است که ادب پژوهان و ناشران ایرانی نیز در کنار همتایان افغانستانی خود به زندگی و آثار این ادیب متعهد توجه کنند و در معرفی هرچه بهتر او به ایرانیان بکوشند.»

کد خبر 1244217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha