شهید سلیمانی الگوی انسان تراز در تحقق تمدن نوین اسلامی/ حاج قاسم اسوه تمام قد مردم ایران بود

عباسی گفت: سلیمانی انسان تراز انقلاب اسلامی و اسوه تمام قد زنان و مردان ایران بود و یاد و نامش همیشه در حافظه، رفتار و کردار ایرانیان جاوید و مانا می ماند.

مصیب عباسی به مناسبت سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی در گفتگوی اختصاصی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: شهید سلیمانی سردار دل ها، فرمانده جبهه مقاومت جهان اسلام، محبوب قلوب ملت ایران، یار با وفا و با صفای مقام معظم رهبری و مومن تمام قد به اسلام و انقلاب اسلامی بود.

 

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گلستان افزود: شهید سلیمانی درس های بسیار مهم و اثرگذاری را در چگونگی دفاع کردن از آرمان انقلاب اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی به ما آموخت.

 

وی ادامه داد: شهید سلیمانی به تعبیر مقام معظم رهبری یک مکتب است، مکتب چگونه زیستن، چگونه رفتن، چگونه دفاع نمودن از هویت اسلام و انقلاب اسلامی و مکتب چگونه مواجه شدن با مردم و مکتب اخلاقی و انسانی، معرفت و بصیرت و مکتب جهاد و مبارزه و شهادت.

 

شهید سلیمانی بر اساس یک هندسه معرفتی جامع زیست کرد

عباسی گفت: ایشان در زندگی خودش از هنگامه ای که به این معرفت دست یافت بر اساس یک هندسه معرفتی جامع زیست کرد و با یک کارنامه درخشان از تعالی و پیشرفت و رشد و فضایل درونی و اجتماعی به دیار ابدی با مرگ سرخ و شهادت سفر کرد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان افزود: آنچه باعث ایجاد این بینش و نگرش در شهید سلیمانی شد منظومه فکری حضرت امام (ره)و ظهور انقلاب اسلامی ایران بود.

 

وی خاطرنشان کرد: پیوستن ایشان به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حرکت در مسیر مبارزه علیه معاندین و دشمنان درجه یک انقلاب و مردم و سودجویان و قاچاقچیان، فتنه گران، آشوبگران و تجزیه طلبان از یک سو و مبارزه تمام قد، عالمانه، آگاهانه به عنوان یک فرمانده شجاع در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و آن گاه گسترش دهندگی روحیه مقاومت و مبارزه در فرامرزها علیه دشمنان تمدن اسلامی خاص جبهه صهیونیستی و آمریکایی در سرزمین های لبنان و سوریه از ویژگی های شهید سلیمانی بود.

 

عباسی با بیان اینکه این حوزه معرفتی ایشان را به این درجه از زیست وا داشت که باید همیشه در حال مبارزه بود، گفت: زندگی چیز جز مبارزه نیست، مبارزه با هوای نفس، موانعی که خواسته یا ناخواسته در مسیر زندگی ملت رشید ایران قرار می گیرد، مبارزه با معاندین و دشمنان عنود اسلامی و انقلاب اسلامی.

 

حاج قاسم تعالی و پیشرفت را در روح انسان ها به وجود آورد

وی اظهارداشت: شهید سلیمانی هنگامه ای که در فضای درون ایران زندگی می کرد و از جبهه مبارزه به جبهه فرهنگی و نرم وارد می شد تلاش می کرد که بتواند در هر دو جبهه همزمان تعالی و پیشرفت را در روح و روان انسان ها و مخاطبین خودش به وجود آورد.

 

معاون فرهنگی دانشگاه گلستان افزود: ایشان با سخنرانی های اثرگذار و تاثیر برانگیز خودش در یادواره های شهدا و دیدارهای مردمی توانست یک فرمانده رشید اخلاق، انسانیت و انسان معتقد تمام عیار را نشان دهد.

 

وی گفت: نفوذ معنوی ایشان در دل های مردم نه تنها به عنوان یک سردار نظامی بلکه به عنوان یک انسان تمام قد اخلاقی، متواضع، بی تکلف و بی ادعا و به عنوان یک فردی که می تواند با رفتار، گفتار و کردارش مسئله ای را حل کند، بود.

 

عباسی افزود: عشق شهید سلیمانی به مردم ایران چه در روستا و چه در شهر، به بسیجیان، پاسداران، کارگران، کشاورزان و خادمان مخلص انقلاب اسلامی وصف شدنی نیست.

 

وی یادآورشد: عبادات و مناجات ایشان را وقتی انسان نظاره می کند می بیند به عنوان یک عبد متواضع مخلص در برابر عظمت خداوندی آن چنان خود را بی مقدار می بیند و مانند ائمه خدا اشک ریزان در برابر الله قرار می گیرد و سوز دعا و عبادتش ما را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

 

خدمت شبانه روزی سردار دلها در راه تعالی اسلام

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان گفت: شهید سلیمانی این روش و منش را از انس با قرآن و اهل بیت (ع) و سیره رسول الله (ص) دریافت کرد که اینگونه با تمام وجود در راه تعالی اسلام، تحقق آرمان های انقلاب اسلامی شبانه روز خدمت می کند.

 

وی ادامه داد: ایشان همان انسان در تراز انقلاب اسلامی است که امام (ره)، مقام معظم رهبری، شهدا و عزیزان مسئول مخلصی که بدون کمترین توقع به طور شبانه روز صادقانه با زمزمه وصایای شهدا در خدمت به مردم ایران هستند را نیاز داریم.

 

عباسی با بیان اینکه انسان در تراز شهید سلیمانی می تواند تحقق بخش تمدن نوین اسلامی باشد، تاکید کرد: آموزش و پرورش، آموزش عالی و همه قوای سه گانه و مسئولان، مسئولیت دارند که برای آینده نظام جمهوری اسلامی، انسان هایی اینگونه تربیت کنند تا دشمنان هرگز تعرضی به خاک ایران و فرهنگ و نوامیس و میراث مانای اسلامی، ارزش های اسلامی همچون حجاب و عفاف و ارزش های انسانی اخلاقی ایران نداشته باشند.

 

وی گفت: شهید سلیمانی اسوه تمام قد زنان و مردان ایران بود و یاد و نامش همیشه در حافظه، رفتار و کردار ایرانیان جاوید و مانا می ماند.

 

 

کد خبر 1244265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha