اتمام مرمت کتیبه کاشیکاری معرق سردر «دوازده امام» مسجد جامع «عتیق» شیراز

محسن نژاد گفت: مرمت کتیبه کاشیکاری معرق سردر مشهور به «دوازده امام» مسجد جامع «عتیق» شیراز با اقدام استادکاران مجرب شاغل در کارگاه های تزئینات وابسته به معماری معاونت میراث فرهنگی فارس به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، سید موید محسن نژاد، امروز سه شنبه (13 دی) از اتمام مرمت کتیبه کاشیکاری معرق سردر مشهور به «دوازده امام» مسجد جامع «عتیق» شیراز در جمع خبرنگاران گفت: به دلیل اهمیت تاریخی این کتیبه و آسیب‌ های جدی که به آن وارد شده است، مرمت این کتیبه در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس قرار گرفت.

مدیرکل میراث، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس ادامه داد: یک گروه متخصص از استادکاران، عملیات اجرایی مرمت این کتیبه کاشیکاری را انجام داده اند.

وی اضافه کرد: این اقدام با هماهنگی استادکاران مجرب شاغل در کارگاه های تزئینات وابسته به معماری معاونت میراث فرهنگی فارس و با نظارت کارشناسان مرمت عملیات اجرایی شامل مرمت اضطراری و عملیات نجات‌ بخشی و رفع خطر کاشی‌ های در حال ریزش، پاکسازی، تثبیت و استحکام ‌بخشی اولیه، برچیدن و آواربرداری پشت کاشی، دوغاب ریزی و نصب بخش ‌های برچیده شده طبق الگوی موجود و همچنین در آخر تثبیت نهایی انجام شده است.

محسن نژاد با تاکید بر اینکه این عملیات با مهارت کامل انجام شده است، اظهار کرد: انجام این عملیات با تلاش استادکاران متخصص بخش فنی معاونت میراث فرهنگی فارس با مهارت کامل و با کمترین هزینه انجام شد.

 

کد خبر 1244327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha