مکتب سلیمانی؛ مکتبی کارآمد و درس آموز برای مدیران نظام اسلامی

نایینی گفت: در هر زمینه ای که بیندیشیم مکتب سلیمانی درس آموز، الهام بخش و دارای استراتژی های فراوان برای حرکت درست، کارآمد و موثر برای مسئولان و مدیران نظام اسلامی است.

محمد علی نایینی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جایگاه سردار سلیمانی در جامعه و محور مقاومت گفت: بهترین توصیف ها از این شخصیت جهان اسلام و شخصیت بین المللی در جبهه مقاومت را رهبر معظم انقلاب دارند که شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی را یک فرمانده والامقام میدان های مختلف مجاهدت و یک سیاستمدار برجسته در عرصه های مختلف معرفی کردند.

 

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس افزود: این شخصیت دارای ابعاد مختلف است و از دوره جوانی، نوجوانی در مبارزات دوران انقلاب و دفاع مقدس حضور داشت. همچنین وی در لشکر آفندی سپاه (لشکر 41 ثارالله) بود. این لشکر از لشکرهای مهمی بود که در نبردهای اصلی دفاع مقدس حضور داشت و فرماندهی آن بر عهده سردار سلیمانی بود.

 

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی از محبوبیت فوق العاده در استان کرمان برخوردار است و بهترین لشکرهای دوران دفاع مقدس را در نبردهای بزرگ مانند عملیات والفجر 8، کربلای 4 و 5 در اختیار داشت. وی برای حفظ  امنیت جنوب و شرق به عنوان فرمانده قرارگاه جنوب شرق فعالیت کرده است و به مدت طولانی در فرماندهی نیروی قدس سپاه حضور داشت. تمام روزهایی که شهید سلیمانی مجاهدت کردند، تمام این روزها یوم الله و سراسر وجود سردار سلیمانی مجاهدت است.

 

وی گفت: سال های سال جا دارد برای تبیین مجاهدت های سردار سلیمانی و انتقال معارف این سردار بزرگ اسلام فعالیت شود و نگاه وی به جامعه، جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت، ولایت فقیه، جوانان، زنان و در هر بخشی، دنیایی از معارف است که از وی به یادگار مانده است و امیدواریم در دهه مقاومت که یادبودی از این سردار بزرگ است، بخشی از این معارف به نسل های جدید انتقال یابد.

 

نایینی تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند" حاج قاسم یک مکتب است". مکتب، دستور کار برای امروز و آینده است و در ابعاد مختلف مدیریت فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... دستور کار دارد و حتی در مورد نحوه حکمرانی از این مکتب می توان درس های مختلفی را آموخت. این امر نیازمند تبیین ابعاد مختلف این مکتب است که البته تبیین های مختلفی را رهبر انقلاب از سردار سلیمانی انجام دادند. مکتب سردار سلیمانی در هر بخش و هر سطحی از کشور و هر یک از ابعاد مدیریت حکمرانی، دکترین ها و درس های بسیاری را در اختیار مسئولان مختلف می گذارد. قطعا در هر زمینه ای که بیندیشیم مکتب سلیمانی درس آموز، الهام بخش و دارای استراتژی های فراوان برای حرکت درست، کارآمد و موثر است.

 

 

کد خبر 1244397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha