ترور شهید سلیمانی؛ نشانه شکست دشمن/ سردار سلیمانی؛ چهره جهانی مبارزه با استکبار/مسئولان راه سردار سلیمانی را در پیش بگیرند

مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس امروز (سه شنبه ۱۳ دی) با حضور مسئولان کشور، شخصیت‌های جبهه مقاومت و اقشار مختلف مردم در محل مصلی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس امروز (سه شنبه 13 دی) با حضور مسئولان کشور، شخصیت‌های جبهه مقاومت و اقشار مختلف مردم در محل مصلی تهران برگزار شد.

 

بنابراین گزارش، سردار سلامی فرمانده سپاه، سردارقاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، مهدی چمران رئیس شورای شهر، حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در این مراسم حضور دارند. خانواده شهید سلیمانی و شخصیت‌هایی از کشورهای محور مقاومت نیز از مهمانان دیگر این مراسم هستند.

 

ابو فدک المحمداوی، نائب رییس حشد الشعبی اولین سخنران این مراسم بود و با بیان اینکه شهید سلیمانی شب و روز برای مقابله با داعش نمی شناخت، گفت: آیت الله سیستانی؛ شهید سلیمانی را یکی از عوامل پیروزی نامید.

 

وی با اشاره به ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط آمریکا از این اقدام دشمنان به عنوان شکست آنها در برابر این شهدا یاد کرد و گفت: انتقام خون این شهدا بر عهده ماست.

 

وی با تاکید بر اینکه ما انتقام شهدای خود را می گیریم، گفت: رییس جمهور سابق آمریکا نمی تواند به راحتی بخوابد. ما انتقام خود شهدای خود را می گیریم.

 

زینب سلیمانی: مسئولان گره‌های مردم را با فداکاری باز کنند

 

در ادامه این مراسم زینب سلیمانی، فرزند شهیدسلیمانی با تشکر از مردم برای برگزاری برنامه‌های بزرگداشت سالگرد شهادت سردا سلیمانی گفت: امروز تمام مسئولان راه سردار سلیمانی را در پیش گرفته و مشکلات مردم را با فداکاری حل کنند و آینده بهتری را برای این مردم رقم بزنند.

 

وی با یادآوری مراسم تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی گفت: دست تک تک شما را می‌بوسم و قدردان محبت‌های شما هستم.

 

زینب سلیمانی با بیان اینکه منش و مرام و مکتب شهید سلیمانی برای ما به جا مانده است، تاکید کرد: این مکتب موجب رشد و تعالی ملت می شود.

 

وی با اشاره به تاکید و نگاه ویژه سردار سلیمانی به "مردم" گفت: «جان من هزاران بار فدای شما»؛ جمله ای از وصیت نامه سردار بود که بسیار برجسته شد و در این جمله نگاه و اهمیت سردار سلیمانی به مردم مشهود است.

 

فرزند این شهید تصریح کرد: سردار سلیمانی؛ مردم را سربلند  و فداکار می دانست که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جان و مال خود را فدا کرد از این روست که این ملت شایسته جان فدایی است.

 

 

این گزارش می افزاید: پس از سخنرانی فرزند شهید سلیمانی؛ آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور به ایراد سخن پرداخت و ضمن گرامیداشت یاد شهید سلیمانی گفت: این شهید؛ چهره جهانی مبارزه با تروریسم و استکبار است.

 

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی ابتدا به خودسازی پرداخت تا به دنبال آن بتواند جامعه‌سازی کند، گفت: این راه همه بزرگان ماست که در ابتدا خودسازی و تقوای الهی را پیشه گرفتند چون با این روش است که می توان در جامعه تأثیرگذار بود.

 

رییس جمهور با تاکید بر اینکه نظام اسلامی ایران عامل پیدایش انسان‌های خودساخته است، گفت: شهید سلیمانی پرورش یافته و سند حقانیت جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی انقلابی بودن خود را در مردمی بودن معنا می‌کرد، گفت: به دلیل این ویژگی بود که همه با این شهید احساس نزدیکی می کردند.

 

رییس جمهور با بیان اینکه هم سردار سلیمانی و هم شهید سلیمانی؛ نماد وحدت و همبستگی است، گفت: شهید سلیمانی عنصری هویت‌ساز و احیاگر هویت اسلامی در منطقه‌ بود. شهید سلیمانی هیمنه آمریکا را در دنیا شکست.

 

 

 

 

کد خبر 1244410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha