ضرورت بازنگری در کتابخانه ها/ تلاش کنیم آحاد جامعه را با کتاب آشتی دهیم

فرماندار لنگرود با تاکید بر اینکه تلاش کنیم آحاد جامعه را با کتاب آشتی دهیم، گفت: توانمندی الان جامعه بخشی به خاطر مطالعه باشد و این بستر باید توسط سیاست گذاران جامعه و نهادهای فرهنگی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از  لنگرود، محمد رضا جلالی در دومین‌جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود که امروز ( سه شنبه، ۱۳ دی) برگزار شد، گفت: ایام ارزشمند گرامیداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را  در حالی سپری می کنیم که باید مکتب سلیمانی که برگرفته از اسلام ناب و آرمان ها و باورهای انقلاب اسلامی است،  در جامعه تعمیق و ترویج یابد.
 
 
فرماندار شهرستان لنگرود با بیان اینکه شهدا برای پایداری و استقرار نظام مقدس اسلامی  خون عزیزشان را نثار کردند و جامعه اسلامی تا ابد مدیون جانفشانی های این شهدا است، تصریح کرد: تحقیقا با تعمیق این مکتب فصل ظهور منجی نیز نزدیک تر خواهد بود.
 
وی با اشاره به حوادث اخیر در جامعه و اینکه یکی از رسالت های مهم در چنین شرایطی  احیای هویت دینی و ملی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه به واسطه برخی مسایل و  شرایط با این موضوع اندکی فاصله داریم و آحاد حامعه به واسطه دوری از مطالعه تاریخ و از جمله تاریخ معاصر، معاندین فرهنگ و دیدگاه خود را به جامعه نفوذ داده اند که متاسفانه بدین واسطه فرهنگ، آداب و رسوم دیگر ملل در جامعه بسط ونفوذ یافته که موجبات  تغییر سبک زندگی جوانان و مردم نیز شده است.
 
 
جلالی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد همه ما تاریخ خوان باشیم، تصریح کرد: تاریخ صرفا شرح حال گذشته نیست و برای عبرت گرفتن است و ما نتوانستیم تاریخ معاصر  و رویدادها  را برای جوانان تبیین کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه دشمن درصدد مسخ فرهنگ، داشته ها و باورهای ملی و مذهبی است، اظهار کرد: این امر تلنگری است که فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی را ترویج کنیم.
 
جلالی با بیان اینکه برای نیل به این هدف  باید  آحاد مردم آن جامعه از جمله جوانان ذهن پویا، خلاق و اندیشه شکوفا داشته باشند که این امر نیازمند این است که جامعه اهل مطالعه باشد اظهار کرد: ما گریزی از مطالعه کتاب والبته کتاب خوب  نداریم و برای اینکه به نقش خود واقف شویم باید اهل مطالعه باشیم و دست اندرکاران در حوزه سیاست گذاری جامعه بایستی کتاب های خوب متناسب با نیاز جوانان امروز  را آماده کنند تا بستر های جذب مردم و جوانان ما به سمت کتابخوانی مهیا  شوند.
 
فرماندار شهرستان لنگرود با تاکید بر اینکه تلاش کنیم آحاد جامعه را با کتاب آشتی دهیم، افزود: توانمندی اکنون جامعه بخشی به خاطر مطالعه است و این بستر باید توسط سیاست گذاران جامعه و نهادهای فرهنگی فراهم شود و برای اینکه بتوانیم جامعه ای ارزشمند و فاخر داشته باشیم بایستی به امورات فرهنگی بیش از پیش اهتمام داشته باشید.
 
جلالی وجين کتاب در کتابخانه ها را امری ضروری دانست و گفت: تصفيه و پالايش مجموعه كتابخانه از مواد اطلاعاتی بی استفاده و يا از رده خارج امری مهم است و برای شروع این کار در شهرستان ابتدا از کتابخانه موجود در فرمانداری آغاز خواهد شد.
 
 
کد خبر 1244438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha