سید حسن نصرالله:  حاج قاسم سلیمانی در دو طول دهه دربرابر طرح‌های آمریکا در منطقه ایستاد

سید حسن نصرالله در سومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تاکید کرد: حاج قاسم سرباز ولایت بود. وی در طول دو دهه با حمایت مادی و فکری نیروهای مقاومت دربرابر طرح های آمریکا در منطقه ایستاد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، در مراسم سومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس، معاون رئیس حشد شعبی و همراهانشان در مجتمع سید الشهدا در ضاحیه جنوبی، با اشاره به شایعه‌ها درباره وخامت وضعیت جسمی‌‌اش، گفت: پس از لغو سخنرانی، تفسیرهای متعدد از علت این مسئله انجام شد که برخی از آنها اشتباه بود. من از همه دوستداران خود که نگران شدند و دعا کردند و صدقه دادند، تشکر و عذرخواهی می کنم. به شما اطمینان می دهم که آنچه در رسانه‌های اسرائیلی و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس درباره وضعیت سلامتی‌ام گفته شده، شایعه بوده است و جای نگرانی نیست. من نزدیک به 30 سال است که دچار آلرژی و حساسیت هستم .

 

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: یکی از عواملی که عظمت و ذات و جایگاه و جوهر حاج قاسم سلیمانی را آشکار می کند، کار او در دنیا و آنچه انجام داده، است.  ما از طریق کار بزرگ سلیمانی به حقیت ذات و جایگاه او پی خواهیم بود. حاج قاسم سلیمانی بیش از 20 سال پیش زمانی وارد میدان و منطقه ماست، از عوامل اساسی از جمله شخصیت و صداقت و اخلاص بسیار برخورد بود.او توانایی‌های فردی زیادی در هوش و استقامت داشت و شخصیتی منحصر به فرد و ممتاز بود.

 

نصرالله افزود:  حاج قاسم سلیمانی متکی به رهبری حکیمانه و مدبرانه امام خامنه ای بود . همچنین با توصیه ها و راهنمایی‌های امام خامنه ای حرکت می کرد. حاج قاسم سلیمانی سرباز ولایت بود نه ژنرال آن. به طوری که توصیه کرد بر سنگ قبرش بنویسند، سرباز ولایت.

 

سید حسن نصرالله تاکید کرد: هنگامی که حاج قاسم وارد میادین ما شد، سه عنصر در دست داشت، اول عنصر شخصیتش بود که سراسر از از اخلاق و صداقت بود، دومین عنصر تقوای بالا و سومین عنصر اشتیاق برای دیدار خدا بود.

 

دبیرکل حزب الله گفت: حاج قاسم سلیمانی در طول دو دهه که رهبری نیروی قدس سپاه را برعهده داشت، با طرح های آمریکا مقابله کرد. حاج قاسم با نشست ها و حضور مستقیم در جبهه ها و خط مقدم قدرت و توان و حمایت مادی و فکری و امید را تزریق می کرد.

 

وی افزود: متاسفانه هنوز تعدادی تصور می کنند که کشورهای محور مقاومت صرفا پیرو ایران هستند. به هیچ وجه اینگونه نیست. بلکه نیروهای مومن به وطن و مقدسات شان هستند و حاج قاسم آمده بود تا دست یاری و کمک به سوی آنها دراز کند.

 

سید حسن نصرالله تاکید کرد: طرح آمریکا به دنبال هژمونی و سلطه و کنترل ثروت‌ها و نفت است و برخی از مسایل جزئی پادشاهان و روؤسای کشورها را رها می کند. این وضعیت رژیم ها و حکومت‌ها از دوران شاه تا امروز است. برخی از آنها در سطح کاردار یک سفارت هستند و رئیس جمهور آمریکا با این مسئول صحبت نمی کند، مگر اینکه بخواهد 450 میلیارد دلار از او بدوشد.

 

وی تصریح کرد: در قلب طرح آمریکا همیشه اسرائیل وجود دارد. اولین نسخه از طرح آمریکا در منطقه که شهید سلیمانی و فرماندهان شهید دیگر با آن مواجه شدند، طرح خاورمیانه جدید در لبنان و فلسطین بود. اولین نسخه از طرح آمریکایی سال 2001 میلادی پس از روی کار آمدن جورج بوش پسر به ریاست جمهوری بود. طبق آنچه منتشر شد، افغانستان در برنامه نبود. 11 سپتامبر به طرح آمریکا برای ورود به افغانستان و عراق و نزدیک شدن به ایران و سوریه انگیزه داد.

 

نصرالله تاکید کرد: کار برای ضربه زدن به مقاومت در فلسطین و مقاومت در لبنان در سال 2006 میلادی آغاز شد. برنامه یورش و تحمیل نیروهای چندملیتی در فرودگاه، بنادر و مرزها بود. حاج قاسم سلیمانی به عنوان رهبر وارد خط مقدم شد. ایران و سوریه پایداری کردند تا دشمن در جنگ تموز شکست خورد.

 

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: اگر جنگ صهیونیستی بر لبنان موفق می شد، در سوریه هم ادامه دار می شد. اما این امر اتفاق نیفتاد و شهید سلیمانی حضور یافت.

 

وی تاکید کرد: گروه‌های مقاومت شیعه و سنی در عراق با اخلاص دربرابر نیروهای اشغالگر جنگیدند. بنابراین عملیات‌‌های خوب در آن روزها برای هدف قراردادن نیروهای اشغالگر آمریکایی انجام شد و به نیروهای اشغالگر تحمیل کردند تا جدول زمانی را برای عقب نشینی تدوین کنند. هنگامی که تردید کردند، عملیات افزایش یافت تا اینکه آنها را مجبور به خروج کردند.

 

سید حسن نصرالله گفت: اگر آنچه را که مقاومت عراق انجام داد و ایستادگی و پایداری ایران و سوریه و مقاومت در لبنان و فلسطین را باهم جمع کنیم، بنابراین نتیجه می گیریم که اولین طرح آمریکا پایان یافته و شکست خورده است.

 

وی گفت:  در نسخه دوم طرح آمریکا، جنگ‌ها جنبه داخلی پیدا کرد، زیرا ملت‌ها منطقه با یکدیگر می جنگیدند و تکفیری ها برای نبرد وارد شدند. نبردها جنبه فرقه ای داشت. نسخه دوم از طرح آمریکا همان نسخه تخریب کشورها و ملت‌ها و نابود کردن همه چیز در منطقه است که آمریکا به عنوان ناجی برمی گردد.

 

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: نسخه دوم طرح آمریکا در دوره اوباما آغاز شد، دریافتند که جنگ گسترده شکست خورده است و تکیه به اسرائیل در جنگ ها با شکست مواجه است.

 

نصرالله افزود: در نسخه دوم طرح آمریکا، سلیمانی و المهندی به طور علنی حضور یافتند، زیرا قرار بود در میدان باشند. نسخه دوم نیز در تحقق اهدافش و تحت سلطه قراردادن ایران، عراق، فلسطین، سوریه، لبنان و یمن شکست خورد و عناصر جدیدی از قدرت در منطقه ما را  راه اندازی کرد. دومین طرح آمریکا در منطقه با مقاومت، پایداری و حضور فرماندهان سلیمانی و المهندس شکست.

 

من معتقدم که پس از دو شکست بزرگ و تاریخی طرح‌های آمریکا، به ترامپ رسیدیم که ضربه محکمی به محور مقاومت وارد کرد که این ضربه ترور فرماندهان سلیمانی و المهندس بود.

 

سید حسن نصرالله تصریح کرد: هدف از این ترور، شکستن مقاومت و ترساندن ملت عراق و تضعیف محور مقاومت در سوریه، ایران، لبنان و فلسطین است. همچنین هدف از این ترور، دورکردن مهم‌ترین خطر راهبردی علیه رژیم صهیونیستی است.

 

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: با تشییع دو میلیونی شهید سلیمانی که بزرگ‌ترین تشییع در تاریخ بود و تبدیل شدن او به نمادی برای ایرانی ها و پایداری فرماندهان ایرانی، نتیجه برخلاف برنامه آمریکا بود. این نتیجه معکوس برای آمریکا در عراق نیز بود. بیانیه مرجعیت و تظاهرات میلیونی در بغداد خواستار خروج نیروهای آمریکایی از این کشور بودند و در نهایت تصمیم به خروج از عراق گرفته شد.

 

سید حسن نصرالله گفت: پس از شهادت سلیمانی، معامله قرن از بین رفت و لبنان قوانین بازدارندگی وضع کرد و در پرونده تعیین مرزهای دریایی به پیروزی رسید.

 

وی افزود: سومین نسخه از طرح آمریکا، با جنگ اقتصادی آغاز شد و این نیاز به صحبت‌های زیادی دارد. دولت جدید صهیونیستی که در آن جنایتکاران هستند، برای پایان دادن به این رژیم با ارتکاب اشتباه‌ها و حماقت‌ها تعجیل دارند.

 

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: دخالت در مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی در فلسطین و بیت المقدس نه تنها اوضاع داخل فلسطین را منفجر می کند، بلکه کل منطقه را منفجر خواهد کرد.

 

نصرالله ادامه داد: هرگز ما هیچ تغییری در قواعد تعامل و آسیب به وضعیت موجود در سطح حفاظت از لبنان را تحمل نمی کنیم. در حقیقت چشم دولت جدید صهیونیستی است که به فلسطین، قدس، کرانه باختری و مسجد الاقصی است. ما دربرابر این دولت که شامل فاسدان و افراط‌گرایان و جنایتکاران است، می ایستیم. همه آنها ما را نمی ترسانند. زیرا آنها در پایان دادن به این رژیم موقت تعجیل دارند.

 

سید حسن نصرالله تصریح کرد: مقاومت در لبنان نیازی به حمایت ندارد، ما رئیس جمهوری می خواهیم که به مقاومت از پشت خنجر نزند و علیه آن توطئه نکند. این حق طبیعی ماست.

 

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: برای رئیس جمهوری ویژگی‌های طبیعی وجود دارد. من یک صفت به آن اضافه کردم که او علیه مقاومت توطئه نکند و آن را بدنام نکند. رئیس جمهوری که به مقاومت خنجر نمی زند، یعنی کشور را وارد جنگ داخلی نمی کند. رئیس جمهوری که خواهان آشتی و گفتگو است، به حفاظت لبنان دربرابر تهدیدها و خطرات کمک می کند که به نفع کل کشور است.

 

نصرالله گفت: کسانی که منتظر مذاکرات بین آمریکا و ایران درباره پرونده هسته‌ای هستند، می توانند ده‌ها سال منتظر بمانند، تا بدون رئیس جمهور بمانیم.

 

وی گفت: کسانی که منتظر توافق سعودی ایرانی هستند، بسیار منتظر خواهند ماند، زیرا ایران در امور لبنان دخالت نمی کنند. همه کسانی که در همه این موارد، مسایل ایران را بررسی می کنند، پاسخ این بود که این موضوع لبنانی است. ایران 40 سال است که در امور لبنان دخالت نکرده است. حتی اگر عربستان و ایران دور یک میز بنشینند، اولویت عربستان یمن است نه لبنان. ما به نشست و گفتگو داخلی در لبنان تشویق می کنیم. من به شما می گویم منتظر خارج از کشور نباشید، زیرا زمان درحال گذر است.

 

سید نصرالله همچنین تاکید کرد: خون فرماندهان شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، مرحله تاریخی را در درگیری با دشمن ایجاد کرد که منطقه ما را به سمت پیروزی هدایت خواهد کرد.

 

کد خبر 1244453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha