یک راهب بودایی ضد اسلامی در میانمار جایزه ملی دریافت کرد

شورای نظامی حاکم در میانمار، یک راهب افراطی و ضد اسلامی را مورد تجلیل و تقدیر قرار داد و جایزه ملی این کشور را به او اعطا کرد. مجله تایم سال ۲۰۱۳ به وی لقب «چهره تروریسم بودایی» داده بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره،  یک راهب افراطی که به دلیل برانگیختن نفرت مذهبی در میانمار و سخنان ضد اقلیت مسلمان روهینگیا شهردارد،  جایزه ملی این کشور را دریافت کرد و شورای نظامی حاکم در این کشور فعالیت او را ستودند.

 

براساس اعلام شورای نظامی میانمار، راهب ویراتو که عکس او در سال 2013 میلادی روی جلد مجله «تایم» منتشر شد و پس از آشوب خونین فرقه ای به «چهره تروریسم بودایی» لقب گرفت، روز گذشته به «تیربیانچی» ملقب شد.

 

مین آنگ هلینگ، رئیس شورای نظامی میانمار، این لقب را به ویراتو به خاطر کار برجسته اش به نفع اتحادیه میانمار تقدیم کرد.

 

ویراتو یکی از صدها نفری است که در حال حاضر جوایز، افتخارات و عناوین افتخاری دریافت می کند. در زمانی که شورای نظامی خود را برای جشن هفتاد و پنجمین سالروز استقلال میانمار از انگلیس که امروز چهارشنبه 14 دی 1401 است، آماده کرده است.

 

ویراتو به اظهارات ملی گرایانه ضد اسلامی به خصوص ضد اقلیت مسلمان روهینگیا معروف شده است. تا جایی که مجله تایم در سال 2013 میلادی او را به «بن لادن بودایی» ملقب کرد.

 

ویراتو پیش از این خواستار تحریم شرکت‌های مربوط به مسلمانان و اعمال محدودیت برای ازدواج بین بودایی‌ها و مسلمانان شده بود.

 

گروه‌های حقوقی اعلام کردند: فراخوانی او به ایجاد دشمنی دربرابر روهینگیا کمک کرد و پایه های سرکوب نظامی در سال 2017 میلادی را گذاشت.به طوری که نزدیک به 740 هزار روهینگیایی مجبور به فرار از مرزها به سمت بنگلادش شدند.

 

ویراتو در دوره آنگ سان سوچی به اتهام فتنه افکنی زندگی شد. قبل از اینکه شورای نظامی، او را در سپتامبر 2021 میلادی آزاد کند، اتهامات او را رد کردند.

کد خبر 1244544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha