اهمیت معنوی خط تعلیق و نستعلیق/دکتر امانی؛ احیاگر خط تعلیق

این عضو پیوسته فرهنگستان علوم با اشاره به اهمیت معنوی خط تعلیق و نستعلیق که خوشنویسان بنام در آن یک عمر سیاه مشق می زدند خطاب به دکتر حجت امانی احیاگر خط تعلیق گفت: خوشحالم از اینکه در باره سرگذشت خط تعلیق کنجکاوی و تحقیق می کنید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «محمدحسین حلیمی»، نقاش، طراح گرافیک، استاد دانشگاه تهران، عضو پیوسته فرهنگستان علوم درباره خط تعلیق و احیای آن از سوی دکتر حجت امانی  در یادداشتی نوشت:

جناب حجت امانی 

خوشحالم از اینکه در باره سرگذشت خط تعلیق کنجکاوی و تحقیق می کنید. یک باره به نظرم رسید که خوشنویسان نکته سنج مطرح ایرانی، ازجمله میرعماد و میرحسین و محمد صالح و میرزاغلامرضا و عمادالکتاب ومیرزاکاتب و... ،درعوالمی مشابه درویش عبدالمجید و میرزا کوچک و میرزااحمدشاملو و میرزا غلامحسین که من اورا میشناسم ، همه آنها با نوشتن، یک عمرسیاه مشق های تعلیق و نستعلیق به دنبال چه بوده اند ؟ قطعا نشانه هایی ازاکسیرمعنویت و انوارنورانی هنررا بدست آورده بودند که تمام عمرشان را وقف آن نمودند . حال در عصرما با اینهمه امکانات واطلاعات وتسهیلات ، ایا میتوان امیدواربود هنرمندان نکته سنج معاصر، بی نیاز از سطح  توقع نازل زمانه ازهنر، که متاسفانه آنرا صرفا کاربردی و مفید برای امیال مادی خود می پندارند ، اینک باسرمشق گرفتن از نام آوران صدیق هنرایرانی که نام برده ام به تحقیق و هنرنمایی بپردازند ؟

امیددارم  آقای حجت امانی که با اشتیاق تمام دراین راه قدم برمیدارد، و تهوّر اورا درهنرمندی می شناسم یکه تاز این عالم باشکوه هنری، ثابت قدم بماند وهمچنان دربیکرانه هنر ایرانی بتازد.

باشادی وآرزوی توفیق

محمدحسین حلیمی

کد خبر 1244562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha