پوستر جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی منتشر شد

آئین رونمایی از پوستر سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی با حضور استاندار خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، آئین رونمایی از پوستر سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی امروز چهارشنبه (14 دی) با حضور استاندار خوزستان برگزار شد.

 

علی‌اکبر حسینی‌محراب، در این جلسه با بیان اینکه اصل انقلاب ما بر اساس مسائل فرهنگی شکل گرفت، اظهار کرد: اگر بخواهیم مشکلات استان را حل کنیم باید از مجرای فرهنگ باشد از این رو باید به مقوله فرهنگ بیشتر پرداخته شود.

 

استاندار خوزستان، با بیان اینکه باید با کمک علما و نخبگان و کلیه دستگاه‌های فرهنگی و هنرمندان بتوانیم مقوله فرهنگ استان را ارتقا بخشیم، افزود: دستگاه‌های اقتصادی و صنعتی به نتیجه نمی‌رسند مگر اینکه همراه با فرهنگ باشند، لذا باید خود را سرباز فرهنگی در کشور و استان بدانیم و در این راه گام برداریم.

 

وی با اشاره به اینکه ما مفتخریم که ورود امام رضا (ع) از اهواز بوده و همه مردم استان به امام رضا (ع) ارادت ویژه دارند، اضافه کرد: باید نقش اهواز در تاریخ اسلام و تشیع مورد مطالعه قرار دهیم و بدانیم اثر اهواز در تمدن اسلامی و شیعه چقدر اثربخش بوده است.

 

حسینی‌محراب، تصریح کرد: انتخاب مسیر ورود امام رضا (ع) از اهواز به کشر، حتما سر و رمزی دارد که باید بتوانیم در لابه‌لای تاریخ و سیره معصومین (ع) به دنبال آن بگردیم؛ ما فرزندان امام رضا (ع) هستیم و باید به وظایفی که بر دوش ما گذاشته شده توجه کنیم.

 

وی به جشنواره شعر رضوی به زبان عربی به میزبانی خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: شعر عربی یک امر وحدت‌بخش بین استان ما و کشورهای اسلامی و تشیع است که می‌تواند امنیت ملی همه کشورهای شیعه و شیعیان را رقم بزند و پیوند شیعی ایجاد کند.

 

استاندار خوزستان، با تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: اگر می‌بینیم در کشورهایی همچون عراق حاج قاسم حتی از فرماندهان نظامی و اطلاعاتی عراقی در مقابل داعش جلوتر است ریشه آن در عمق شیعه اثنی‌عشری است، مکتبی که با مرجعیت گره خورده است.

 

وی با بیان اینکه پیروزی در سوریه، عراق و یمن نیز به این موضوع برمی‌گردد، ابراز کرد: سلاحی که می‌تواند این وحدت و یکپارچگی را قوی‌تر کند و قلب‌ها و دل‌ها را به هم گره برند و شیعه را به میدان مبارزه با استکبار بیاورد و پیروزی حق بر علیه باطلر ا رقم بزند، شعر عربی است.

 

حسینی‌محراب، اذعان کرد: امیدواریم این جشنواره و گردهمایی‌ها هر سال قوی‌تر و با دعوت از شعرای نخبه داخلی و خارجی برگزار شود تا اثربخش‌تر بوده و به نشر فرهنگ انقلاب اسلامی و شیعه کمک کند؛ ما نیز در استانداری از همه دستگاه‌های فرهنگی با کمک‌های مادی و معنوی خود به رونق حوزه فرهنگ کمک می‌‎کنیم.

 

عبدالرضا سیفی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان، نیز با تاکید بر اینکه هر چیزی که در کشور به آن می‌پردازیم، عطر و شمیم امام هشتم در آن نهفته است، خاطر نشان کرد: خوزستان استانی فرهنگی است، اگر بتوانیم از این ظرفیت‌ها و محتوای غنی فرهنگی استفاده کنیم ضمن ایجاد وحدت در جامعه سبب تعالی استان در کشور خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج، نیز با اشاره به اینکه جشنوراه امام رضا (ع) دارای 16 جشنواره است که در 15 استان کشور برگزار می‌شود، بیان کرد: خوزستان میزبان جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، یاد آور شد: جشنواره امسال تفاوتی با سال‌های گذشته دراد و آن هم این است که بسیاری از کشورهای عربی به این جشنواره پیوستند و از استان خوزستان در کشور عراق و عمان هم اجرای برنامه خواهیم داشت.

 

کد خبر 1244604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha