اختصاص زمین برای ساخت مسکن ویلایی ویژه معلولان بیرجندی

عباس زاده با اشاره به اینکه در بیرجند برای همه متقاضیان مسکن نمی توانیم زمین ویلایی تخصیص دهیم، گفت: اما برای معلولان این مشکل قابل حل است و می توان کاری برای این موضوع انجام داد و این آمادگی را داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده امروز چهارشنبه (۱۴ دی) در ستاد هماهنگی و پیگری بحث مناسب سازی خراسان جنوبی اظهار داشت: مسئله آورده مهم ترین مسئله مسکن معلولان استان در حال حاضر نیست.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اکنون به خاطر کمبود زمین در بیرجند، مسئله اصلی بحث تخصیص زمین است و در هر صورت ۳۰۸ متقاضی معلولان برای طرح ملی مسکن یک پایشی صورت خواهد گرفت و تعداد متقاضی با توجه به نوع و میزان معلولیت جهت دریافت زمین ویلایی تعیین تکلیف شوند.

 

وی ادامه داد: در بیرجند برای همه متقاضیان نمی توانیم زمین ویلایی تخصیص دهیم اما برای معلولان این مشکل قابل حل است و می توان کاری برای این موضوع انجام داد و این آمادگی را داریم.

 

عباس زاده با بیان اینکه شهرداری های بشرویه و فردوس اقدامات خوبی در زمینه مناسب سازی انجام داده اند، افزود: ضوابط و دستورالعمل های مربوط به مناسب سازی در طرح ها و پروژه های اداری و اماکن عمومی باید رعایت شود تا جامعه معلولان مشکلی برای رفت و آمد نداشته باشند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: اماکنی که ضوابط مناسب سازی رعایت نشده است باید شناسایی و اصلاح شوند و معلولان نیز می توانند این اماکن را گزارش دهند.

 

وی در پایان بیان کرد: متاسفانه مناسب سازی به یک فرهنگ تبدیل نشده است و اگر فرهنگ بود که سریع مشکلات آن را حل می کردیم و در عمل نتوانسته ایم طی سه سال اخیر کاری انجام دهیم و این نگرانی ویژه ای است.

 

 

 

کد خبر 1244665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha