مدرسه سازی احسانی ماندگار

مدرسه بنیادی ترین پایه جامعه است، پس اگر در راه گسترش فرهنگ مدرسه سازی گامی برداریم قطعا بزرگ ترین و شایسته ترین گام را برداشته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛مدرسه مهم‌ترین مکانی است که کودکان می‌توانند در آن رشد کنند، اصول انسانی را بیاموزند و در نهایت پیشرفت کشور را حاصل کنند.

 

برای تحقق چنین امری نیازمند آن هستیم که تمامی کشور به مساوات از مدارس مجهز و امکانات آموزشی پیشرفته استفاده کنند تا توسعه و عدالت به‌طور همه‌جانبه در کشور توزیع شود؛ بنابراین برای رسیدن به چنین مطلوبی نیاز است تا همه مردم دست‌به‌دست هم دهند و موجبات این رشد را فراهم سازند.

 

بی‌تردید کمک به کودکان جامعه تاثیر مستقیمی بر روی سرنوشت یک کشور خواهد داشت، کودکانی که اگر مسیر تحصیلشان را هموار بسازیم، مسیر آینده را هموار خواهند ساخت.

 

مدرسه بنیادی ترین پایه جامعه است، پس اگر در راه گسترش فرهنگ مدرسه سازی گامی برداریم قطعا بزرگ ترین و شایسته ترین گام را برداشته ایم.

 

معمولا خیرین در تمامی جوامع مدرسه سازی و ساخت مراکز آموزشی را مورد توجه قرار داده و با آگاهی نسبت به نقش حمایت های مالی و معنوی خود گام های مهمی در راستای ارتقای سطح تحصیلات افراد جامعه برداشته اند.

 

مدرسه سازی «باقیات‌الصالحاتی» است

سال‌هاست نهادهایی در جامعه پا گرفته‌اند که رسالتشان تلاش برای رفع محرومیت از جامعه است گرچه از بین بردن کامل واژه محرومیت کار چندان آسانی نیست اما یک خیریه و یا نهاد مردمی ثابت کرده است که قادر است حداقل، افرادی را در جامعه شناسایی کند که رنج فقر را به دوش می‌کشند. با همت و تلاش جمعی این خیریه‌ها می‌توان کوشید تا این افراد کمی راحت‌تر از گذشته زندگی کنند و یا با دادن آموزش‌های مختلف به آنها و کودکانشان کمک کرد تا از داشتن آینده‌ای تاریک محفاظت شوند.

 

مدرسه سازی «باقیات‌الصالحاتی» است که هم در این دنیا و هم در آخرت نتایج بزرگی برای افراد داردو خیرین مدرسه ساز با ایثار مال خود در پیشرفت کودکان و نوجوانان ایرانی و ساخت ایران نوین در آینده سهم بسزایی داشته و دارند.

 

در واقع خیرین مدرسه ساز با نقش خود در ساخت مدرسه و یاری کودکان محروم کمک می‌کنند تا آینده کشور زیباتر و روشن‌تر شود چه بسا می‌توان گفت کار نیک این افراد برای همیشه ماندگار و جاودانه خواهد ماند، به طور کلی می‌توان گفت خیرین مدرسه ساز با کار نیک و پسندیده مدرسه سازی نه فقط به کودکان بازمانده از تحصیل کمک می کنند بلکه از آسیب دیدن آنها در آینده جلوگیری می‌کنند. با ساخت مدرسه‌ها و کمک به تحصیل دانش آموزان محروم یک کشور، از جامعه ای امن تر برخوردار خواهیم بود.

 

مدرسه‌سازی یک تجارت معنوی بسیار پربرکت

ساخت مدرسه و مراکز آموزشی کار آسانی نیست و همین موضوع سبب شده تا مشارکت در این راه حرف اول را بزند. در نتیجه خیرین مدرسه ساز معمولا با پیوستن به خیریه‌ها و بنیادهای مدرسه سازی کار ساخت فضاهای آموزشی و یا یاری رساندن به دانش آموزان محروم را به انجام می‌رسانند.

 

مدرسه‌سازی را می‌توان یک تجارت معنوی بسیار پربرکت دانست. تجارتی که می‌تواند زندگی صدها کودک را درسال‌های طولانی بهبود بخشد و در نهایت منجر به ساخت میهنی باصلابت‌تر و قدرتمندتر شود.

 

هر شخصی با هر توان مالی می تواند تفکر مدرسه سازی را آن قدر گسترش دهد تا هر روز مدارس بیشتری در کشور ساخته و حتی نوسازی شوند.

 

برای گسترش این تفکر حتما لازم نیست منابع مالی عظیمی در اختیار داشته باشیم بلکه تنها کافی است با بیان افکار و باورهایمان این فرهنگ و لزوم به گسترش مدارس کشور را در تمامی جامعه پخش کنیم تا آینده روشن وطنمان را رفته رفته رقم بزنیم.

 

 

 

ساخته شدن ۱۵۰ هزار کلاس درس توسط خیران در کشور

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ‌ساز کشور در بیست وچهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان سمنان با رویکرد اتمام پروژه های نیمه تمام دولتی گفت: از زمان فعالیت خیرین مدرسه ساز تاکنون ۱۵۰ هزار کلاس درس توسط آنها احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.

 

محمدرضا جعفری با بیان اینکه مدرسه سازی مصداق بارز باقیات‌الصالحات است، ادامه داد: توفیق استفاده از مال و ثروت در مسیر ارزشمند و درست آن، نصیب همگان نمی‌شود که خیران باید از این بابت شکرگزار خداوند باشند.

 

وی با اشاره به اینکه کسانی که مال خود را در راه خیر هزینه می‌کنند دچار مشکل نمی‌شود، ادامه داد: ساخت مدرسه، باقیات صالحات و ضامن خیر دنیا و آخرت است.

 

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با تاکید بر اینکه باید به تکریم خیرین بیشتر توجه شود، ادامه داد: پیش از این حدود ۲۰ درصد مدارس کشور خیرساز بود ولی اکنون بیش از ۴۹ درصد مدارس با مشارکت خیرین ساخته می‌شود.

 

وی افزود: مشکلاتی از نظر افزایش هزینه‌ها برای مدرسه‌سازی به وجود آمده اما اگر خیرین در مناطق روستایی ۳۰ درصد و در مناطق شهری ۵۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت کنند، مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود.

 

جعفری با بیان اینکه حدود ۴۰ هزار خیّر در کشور در زمینه ساخت مدارس فعالیت و مشارکت دارند، اضافه کرد: بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط خیران مدرسه ساز کشور برای امر مدرسه سازی تخصیص یافته است.

 

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشوربا تاکید بر این که خیرین پس از ساخت مدارس در کنار مدارس بمانند،ادامه داد: در مدارس هیات‌امنایی این زمینه وجود دارد که خیران عضو هیات امنا شوند و در ادامه در رفع نیازهای جدید مدارس نقش‌آفرینی کنند.

 

وی بیان کرد: خیرین باید به نیازهای جامعه و مدارس توجه کنند؛ در کنار مدارس به سالن‌های ورزشی، کتابخانه، هوشمندسازی و تکنولوژی و ... نیاز داریم.

 

جعفری گسترش امر خیر مدرسه سازی و کریم خیران زا از اهداف برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان ها عنوان کرد وگفت: مدرسه سازی یکی از راه‌هایی است که کودکان این مرز و بوم را به سوی تعلم و نیکی رهنمون می‌سازد و با نگاهی به آینده پیشرفت و ارتقای کشور را در همه حوزه‌ها به ارمغان می‌آورد.

 

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز با ایثار مال خود در پیشرفت کودکان و نوجوانان ایرانی و ساخت ایران نوین در آینده سهم بسزایی داشته و دارند.

 

وی با بیان اینکه گذشتن از مال بسیار سخت است، اما شما خیرین در راستای این امر خیر از مال خود می‌گذرید، افزود: توفیق استفاده از مال و ثروت در مسیر ارزشمند و درست آن، نصیب همگان نمی‌شود که خیرین باید از این بابت شکرگزار خداوند باشند.

 

 

 

۳۳۴ مدرسه تخریبی در استان سمنان داریم

سید محمدرضا هاشمی  با اشاره به اینکه سمنان به معنای واقعی یک استان فرهنگی است افزود: بیش از ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت استان دانش آموز هستند.

 

استاندار سمنان با بیان اینکه درصد باسوادی استان از میانگین کشوری بالاتر است،اضافه کرد: از محل سفر رئیس جمهور به استان بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان اختصاص یافت.

 

وی با اشاره به اینکه ۳۳۴ مدرسه تخریبی در استان سمنان داریم که نیاز است در این حوزه مساعدت ویژه با همراهی خیران مدرسه‌ساز استان انجام شود تا شاهد رشد و تحول در این زمینه باشیم اظهارداشت: تعداد هشت پروژه آموزشی با ۲۰۹ کلاس درس توسط بنیاد برکت در استان در حال اجرا است و ۳۲ طرح آموزشی نیز از محل بنیاد برکت با ۲۳۲ کلاس درس اجرا شده و در حال بهره برداری است.

 

هاشمی با بیان اینکه استان سمنان در بحث نوسازی و تجهیز مدارس و تعداد مدارس خشتی، گلی، کانکسی و تخریبی، الحمدالله در وضعیت مطلوبی قرار دارد از خیرین‌ مدرسه ساز در سطح استان به واسطه تلاش های ارزشمندی که در این حوزه داشتند، تقدیر و تشکرکردوافزود:30 درصد فضای آموزشی در نقاط محروم ودورافتاده کشور توسط خیرین فراهم شده است.

 

استاندار سمنان مدرسه سازی را هزینه ندانست وگفت: در حوزه آموزش وپرورش هرکاری سرمایه گذاری محسوب می شود.

 

وی  تصریح کرد: مدرسه سازی سه محور دارد که ضلع اول ومحور اصلی خیرین مدرسه ساز،دو ضلع دیگر آموزش وپرورش و تجهیز ونوسازی مدارس می باشند.

 

درپایان این مراسم از خیرین مدرسه ساز فعال استان سمنان تجلیل وقدردانی شد.

 

کد خبر 1244704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha