روند طولانی ثبت و صدور مجوز برای شرکت‌های دانش بنیان اصلاح شود

اشرفی گفت: روند طولانی ثبت و صدور مجوز برای شرکت‌های دانش بنیان باید در خراسان جنوبی اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی امروز چهارشنبه (۱۴ دی) در قرارگاه حمايت و ستاد اقتصاد دانش بنيان استان اظهار کرد: استاندار خراسان جنوبی در هفته دولت امسال بازدیدی از پارک علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاه بیرجند داشتند که مورد استقبال این شرکت‌ها قرار گرفت.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در ادامه افزود: بازدید سفیر قرقیزستان از مجموعه‌های دانش بنیان دانشگاهی، بازدید رئیس جمهور از فعالیت‌های دانش بنیان کارخانه لاستیک سازی بیرجند، تسریع در روند تسهیلات به مجموعه‌های دانش بنیان از جمله فعالیت های و اقدامات اخیر در سطح استان است.

 

وی با اشاره به اینکه مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در بخش مالیات و تأمین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته است، عنوان کرد: شرکت های دانش بنیان نیاز به مشاوره های بیشتری در حوزه قوانین مالیاتی و بانکی دارند.

 

اشرفی تأکید کرد: متأسفانه فرایند ثبت و صدور مجوز برای شرکت‌های دانش بنیان استان طولانی و سخت شده است که در این زمینه باید تدبیری اندیشیده شود.

 

 
مجتبی شریعتی‌فرد، مدیرکل امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: از ابتدای امسال ۲۱ جلسه با ماموریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برگزار شده که این جلسات ۶۵ مصوبه داشت که تاکنون ۴۵ مصوبه آن اجرایی شده است.

 

وی بیان کرد: همچنین سه جلسه قرارگاه حمایت و تسهیل گری از تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین با تصویب ۱۶ مصوبه برگزار شده که تاکنون ۱۳مصوبه آن اجرایی شده است.

 

شریعتی‌فر با بیان اینکه در سال جاری بررسی مشکلات شرکت های دانش بنیان به صورت موردی در دستور کار است، یادآور شد: استاندار خراسان جنوبی در هفته دولت سال جاری از پارک علم و فناوری و مراکز رشد استان بازدید داشتند که در این بازدید ۶ محصول دانش بنیان با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی ۵۷ نفر رونمایی شد.

 

مدیرکل امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: جلسه بررسی مسایل و مشکلات هشت شرکت دانش بنیان از ابتدای امسال برگزار شده است و پنج طرح محوری و بزرگ دانش بنیان استان به مرکز به منظور دریافت تسهیلات ملی ارسال شده است.

 

وی از برگزاری جلسات پیگیری ایجاد خانه های خلاق و نوآوری از ابتدای امسال خبر داد و گفت: یک خانه خلاق در جریان سفر رئیس جمهور در استان راه اندازی شد و سه خانه دیگر در حال اخذ مجوز فعالیت هستند.

 

 

کد خبر 1244712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha