۱۹ درصد از مساحت شهرهای خراسان شمالی در بافت فرسوده قرار دارد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در این استان، ۲۳ هزار بنای ناپایدار وجود دارد و تقریباً ۱۹ درصد از مساحت شهرهای استان در بافت فرسوده قرار دارد.

قاسم قاسمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: ۱۳۵۰ هکتار بافت فرسوده شهری در استان وجود دارد که این استان به لحاظ لرزه خیزی، در لیست استان های لرزه خیز کشور قرار گرفته و تقریباً کلیه گسل های آن فعال است.

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی عنوان کرد: این استان از دیدگاه زمین شناسی در دو پهنه ساختاری کپه داغ و بینالود قرار دارد و دارای ۱۵ گسل مهم و لرزه خیز است.

 

 

قاسمی خاطرنشان کرد: زمین لرزه های تاریخی نیز در استان اتفاق افتاده که این نیاز است در طراحی ها، در اجرای ساختمان ها و اجرای پروژه ها و بافت فرسوده دقت زیادی شود.

 

 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای شیروان دومین شهرخراسان شمالی اضافه کرد: در جهت توسعه شهر شیروان و کنترل بافت فرسوده این شهر، ۲۳۸ هکتار از بافت فرسوده شیروان شناسایی شده و مابقی نیز در حال شناسایی است.

 

 

وی با تاکید بر مقاوم سازی منازل و محلات خطر پذیر در زلزله از ارائه بسته های تشویقی در محلات هدف از جمله ارائه طبقات تشویقی و سطح اشتغال مازاد، ارائه تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن، ارائه کاربری به جز مسکونی، ارائه تخفیفات در اخذ پروانه و خدمات نظام مهندسی و غیره خبر داد.

 

 

کد خبر 1244757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha