لزوم تشکیل کانون عفاف و حجاب در دانشگاه ها|رؤسای دانشگاه ها التزام عملی به حجاب داشته باشند

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه اقناع فکری دانشجو در حوزه عفاف و حجاب نیازمند کار فرهنگی است، گفت: تشکیل کانون عفاف و حجاب دانشجویی و اساتید در دانشگاه ها با هدف جهاد تبیین برای رفع معضل بی حجابی و بدحجابی در فضاهای آموزشی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، امروز (۱۵دی) در شورای هماهنگی امور دانشگاه ها در حوزه تخصصی عفاف و حجاب ضمن گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) با بیان اینکه این بانوی بزرگ اسلام چهار فرزند خویش را فدای دین و حفظ و استمرار آموزه های قرآنی کردند،‌ اظهار کرد: فعالیت در میدان جنگ نرم از جنگ سخت و نظامی از حساسیت و ظرافت بالاتری برخوردار است.



 نماینده ولی فقیه درمازندران با اشاره به اهمیت حفظ مقوله عفاف و حجاب در دانشگاه ها، بیان کرد: رئیس دانشگاه باید برای تحقق این مهم باید ابتدا خود و خانواده اش به اینمهم باورمند باشند.



حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه رئیس دانشگاه برای رعایت عفاف و حجاب در بین دانشجویان باید خود را هزینه کند و تزکیه از تعلیم برایش مهم تر باشد، گفت: مخاطبما در این مطالبه خود شخص رئیس دانشگاه است.

 

وی با بیان اینکه کارکنان دانشگاه نیز نقش مهمی در تحقق این مطالبه دارند، افزود: ضعف عملکرد کارکنان دانشگاه در حوزه عفاف و حجاب در دانشجویان اثرگذاری مستقیم دارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه دانشگاه های غیر دولتی و انتفاعی ها در مقوله عفاف و حجاب مشکلات متعددی دارند و باید شرح وظیفه در حوزه رعایت شئونات اسلامی مورد توجه روسای دانشگاه ها باشد، گفت: استاندار مازندران در حوزه عفاف و حجاب دغدغه مند است و برخورد قاطع با هنجارشکنان را خواستار شده است. که پیگیری و تداوم این مقوله از سوی شخص استاندار مورد انتظار است.

 

وی با بیان اینکه به موازات کار سلبی کار ایجابی هم باید وجود داشته باشد، افزود: اقناع فکری دانشجو در حوزه عفاف و حجاب نیازمند کار فرهنگی است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خواستار تشکیل کانون عفاف و حجاب دانشجویی و اساتید در داشنگاه ها شد و گفت: باید این کانون ها در حوزه عفاف و حجاب جهاد تبیین داشته باشند.

 


وی بابیان اینکه نهادهای همسو در دانشگاه ها باید کارهای فرهنگی مشترک داشته باشند تا شاهد پویایی دانشگاه ها در امر فرهنگ سازی در امر عفاف و حجاب باشند، تاکید کرد: بسیج دانشجویی، نهادهای رهبری دانشگاه ها و سایر نهاد های فرهنگی دانشگاه ها باید فعال و دغدغه مند در حوزه عفاف و حجاب باشند.

 


حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه تذکر لسانی در دانشگاه ها باید مورد توجه باشد و باید نیروهایی برای تحقق این مهم در دانشگاه ها مشخص شوند، گفت: دوربین های مدار بسته دانشگا ها باید برای تذکر لسانی به دانشجویان هنجارشکن در بحث عفاف و حجاب بهره گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه برای تذکر لسانی به دانشجویان خاطی در بحث عفاف و حجاب باید با خانواده های دانشجویان در ارتباط باشیم، ادامه داد: دانشجویان را فرزندان خود بدانید و برای حفظ این فرزندان تلاش کنید. اجازه ندهید فضای بی بندباری در بین دانشجویان تداوم داشته باشد.

کد خبر 1244865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha