ادای احترام به مقام شامخ شهید سلیمانی در چین

سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین شاهد حضور تعداد قابل توجهی از ارادتمندان به شهید سلیمانی بود که به شخصیت جهادی و آزادی خواه ایشان ادای احترام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و همرزمان شهیدشان، سالن همایش‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین شاهد حضور تعداد قابل توجهی از ارادتمندان به شهید سلیمانی بود که به شخصیت جهادی و آزادی خواه ایشان ادای احترام کردند.

حضور سفیر سوریه و ونزوئلا و هیأت همراه در این مراسم برای نخستین بار بسیار با اهمیت بود.

این مراسم با تلاوت قرآن و پخش سرود ملی و پخش کلیپی از زندگانی سردار شهید سلیمانی به زبان چینی آغاز شد و در ادامه، کشاورززاده، سفیر کشورمان در پکن به بیان شخصیت و فداکاری سردار سلیمانی و رشادت او در آزادسازی مناطق تحت سلطه ی داعش پرداخت.

وی افزود: اگر تلاش ایشان نمی‌بود بی شک بخش‌هایی از سوریه و عراق و حتی برخی کشورها در تسلط این گروه قرار می‌گرفت و این اندیشه خطرناک نه تنها در سطح منطقه بلکه فراتر از آن می‌رفت.

پس از آن، فیلمی از حضور سردار در میادین نبرد و سخنان ایشان به دو زبان چینی و انگلیسی پخش شد که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

حسنین خدام، سفیر سوریه در پکن با ادای احترام به شخصیت والای سردار گفت: ابزار آلات استکبار در تمام جغرافیای منطقه ما، چه در سوریه، ایران، لبنان، فلسطین، یمن و افغانستان یکی است و ابزارهای شیطانی مانند داعش را در میان ما گرد آورده‌اند که به وسیله آن برادران ما را زیر پرچم‌های گمراه کننده به قتل رسانند. آگاهی مردم ما برای دفع آن کافی است.

وی تصریح کرد: با وجود این درد، ایمان ما کاهش نیافته است و همچنان که مردمان ما دگرباره متولد می‌شوند، در سایه درخت تنومند شهید قاسم سلیمانی، گیاهان جدیدی روییده اند که آن راه را می‌پیمایند و پرچم را به دوش می‌کشند.

در ادامه این مراسم، دو تن از کودکان ایرانی به زبان چینی نمایشی را در معرفی سردار سلیمانی اجرا کردند.

دونگ فانگ ای، رئیس هیأت مدیره بلوک توسعه فرهنگی دوران جدید پکن و معاون رئیس انجمن دیوار بزرگ چین در خصوص رشادت‌های سردار دلها در منطقه به ویژه شکست داعش به ایراد سخنرانی پرداخت.

اجرای کلیپ سردار سلیمانی از زبان دیگران برنامه دیگر این همایش بود و در ادامه، خانم وین، سردبیر مجله اخبار خارجی و داخلی چین به اقدام تروریستی و خلاف قوانین بین‌المللی دولت امریکا اشاره کرد.

وی اظهار داشت: این رفتارهای غیرقانونی و وحشیانه آمریکا در نگاه مردم جهان ناپسند است. امریکا با این روش‌ها "نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین" را با رفتارهای وحشیانه به سخره می‌گیرد.

شایان ذکر است، نمایشگاه عکسی به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در حاشیه این مراسم از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در چین برگزار شد که با استقبال بازدیدکنندگان همراه بود.

کد خبر 1244898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha