حجت‌الاسلام صفری ملک میان از رایزنی فراکسیون کشاورزی مجلس برای حل مشکل صادرات کیوی خبر داد و گفت: برخی از این مشکلات برطرف شده و تمام تلاش ما ایجاد شرایط بهتر برای صادرکنندگان است.

حجت‌الاسلام محمد صفری ملک میان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اظهار داشت: صادرات محصول کیوی از جمله مواردی است که در فراکسیون کشاورزی مجلس به جد مورد پیگیری قرار دادیم تا بدین وسیله مشکلات باغداران و صادرکنندگان داخلی حل شود. 

 

عضو فراکسیون کشاورزی و محیط زیست مجلس با بیان اینکه رفع موانع صادرات کیوی به برخی از کشورهای هدف در دستور کار این فراکسیون قرار گرفته است تصریح کرد: برخی از این موانع برطرف شده و تمام سعی و تلاش ما این است تا با انجام رایزنی‌های لازم، شرایط بهتری را برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان داخلی فراهم کنیم.

 

صفری ملک میان با بیان اینکه تا قبل از پیگیری‌های مستمر، دو شهرستان رودسر و املش در شاخص‌های مهم دچار محرومیت‌هایی بودند اذعان کرد: متاسفانه نگاه مسئولین ارشد استان گیلان نسبت به شهرستانهای دور دستی نظیر رودسر و املش و یا آستارا نگاهی متفاوت است بنابراین درصدد برآمدیم تا با کمک مشاوران و با همت و تلاش مضاعف مشکلات دو شهرستان رودسر و املش را به حداقل برسانیم.

 

وی شرایط زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی دو شهرستان رودسر و املش را در گذشته نه چندان دور شرایطی نامطلوب ذکر نمود و اذعان کرد: خوشبختانه برای تجهیز دو بیمارستان رودسر و املش قدم‌های خوبی برداشته شد و برای اولین بار دستگاه سی تی اسکن وارد بیمارستان رودسر شد همچنین سه دستگاه اکسیژن ساز هم برای این دو بیمارستان تهیه گردید.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس از ترمیم سیستم سرمایشی بیمارستان رودسر خبر داد و اضافه کرد:‌ کلینیک بیمارستان رودسر را با عدد اعتباری دو میلیارد تومانی به بهره‌برداری رساندیم و برای مشکل بلاتکلیفی ساختمان درمانگاه چابکسر توانستیم این پروژه را کددار و عدد اعتباری هم برای آن اخذ کنیم تا زودتر به مرحله بهره‌برداری برسد.

 

صفری ملک میان از افتتاح و بهره‌برداری مرکز جامع سلامت روستایی اشکورات ییلاق رودسر با اعتبار دو میلیارد تومانی در آینده نزدیک سخن گفت و ابراز داشت: کلنگ زنی و افتتاح چند خانه بهداشت در سطح دو شهرستان رودسر و املش از دیگر اقداماتی بود که نسبت به انجام آن اهتمام ورزیدیم‌.

 

وی ضمن اشاره به کلنگ زنی احداث یک بیمارستان خصوصی در شهرستان رودسر خاطرنشان کرد: با توجه به فرسودگی بیمارستان شهید انصاری درصددیم بیمارستان دومی هم در شهرستان رودسر احداث شود و صحبت های مقدماتی در این زمینه هم انجام شده و تلاش داریم برخی موارد آن از جمله تامین زمین مناسب پروژه را نیز تعیین تکلیف کنیم. 

کد خبر 1244908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha