تشرف جمعی از مادران شهدای دفاع مقدس به حرم حضرت سیدالکریم(ع)

جمعی از مادران شهدای دفاع مقدس که به زیارت حرم مطهر حضرت سیدالکریم(ع) مشرف شدند با حجت الاسلام والمسلمین عرفاتی معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس نیز دیدار و گفتگو کردند.

​به گزارش خبرگزاری شبستان، در آستانه سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، جمعی از مادران شهدای دفاع مقدس ضمن تشرف به حرم نورانی حضرت سیدالکریم(ع) و بهره‌مندی از فیض زیارت با معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس دیدار و در ادامه از موزه آستان مقدس نیز‌ بازدید نمودند.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین عرفاتی ضمن عرض خیر مقدم به مادران شهدا، اشاره به جایگاه والای خانواده معظم شهدا نمود و صبر مادران شهدا در غم فراق عزیزانشان را امری جهادی توصیف کرده و افزود: عظمت روحی و ایمان مادران شهدا موجب تحمل و صبر در مقابل از دست دادن عزیزانشان است و این استقامت مرهون دعای شهدا برای مادرانشان است.

وی با اشاره به کلام نورانی حضرت سیدالشهدا(ع) که در روز عاشورا می فرمایند: «هَوَّنَ عَلَىَّ ما نَزَلَ بي أَنَّهُ بِعَيْنِ اللّهِ» " این مصیبت بر من آسان است چرا که در محضر خداست" خاطر نشان ساخت: این استقامت و بیان عمیق حضرت امام حسین(ع) بخاطر درک حضور خداوند تبارک و تعالی است که این حالات در مادران شهدا نیز متبلور است.

حجت الاسلام و المسلمین عرفاتی دعای خیر مادران شهدا در حق همگان و به ویژه نسل جوان را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرده و با اشاره به آیه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» افزود: خداوند در آیه مذکور به حیات حقیقی شهدا اشاره دارد و این مقربان الهی، حاضر و ناظر اعمال ما هستند.

 وی با اشاره به بیان نورانی امام زمان(عج) که حضرت صدیقه طاهره(س) را اُسوه حسنه خود میدانند و با تأکید بر جایگاه والای "مادر" در معارف شیعی ادامه داد: ولی خدا بی‌شک مادرش ولیه الله است این بدان معنا است که کسی به مقام ولایت الهی نخواهد رسید مگر آنکه مادرش به این مقام نائل شده باشد.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس در پایان تصریح کرد: معنای اصلی " ام" یعنی ریشه و اساس،  یعنی اسلام به دنبال تربیت و پرورش ریشه ها است و مادر به عنوان ریشه و اساس تربیتی جامعه است.

گفتنی است، در پایان این دیدار ضمن تکریم مادران شهدا و اهدا هدایای متبرک آستان مقدس، مادران شهدا میهمان سفره احسان حضرت سیدالکریم(ع) شدند.

کد خبر 1244915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha