تکریم همسران شهدا همردیف مادران آنها مورد توجه باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه خدمت به جامعه ایثارگری افتخار است و باید در این عرصه با نهایت اخلاص کوشا بود، گفت: تکریم همسران شهدا همردیف مادران آنها مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی،‌ امروز(۱۵دی) در یادواره شهیدان رجبعلی و حسن مفیدیان که در روستای زوار محله برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام حضرت ام البین(س) با بیان اینکه جایگاه و ارزش خانه ها را با ذکر خدا، یاد خدا، شهادت و ... می سنجند، اظهار کرد:‌ روح ایمان، تلاوت قرآن، اقامه نماز و عبادت و تقوا در خانه ها برقرار باشد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه عبادت، تقوا و ایمان ملاک ارزش یک خانه و خانواده است،‌افزود: خانه ای که مزین به ایمان و تقوا است فرزندان شان مسئولیت پذیر، دیندار،‌ باتقوا و...تربیت می شوند. 

 

وی با بیان اینکه خانه ای در آنجا ایمان و شهید باشد مقامش بالاست و ارزشمند است، گفت: سالروز وفات حضرت ام البنین(س) به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است باید علاوه بر طول سال در این روز از مادران و همسران شهدا تکریم بعمل آید.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به مشکلات همسران شهدا، افزود: بعضا همسران شهدا کمتر مورد توجه هستند باید این بانوان که در تربیت یادگاران شهدا تلاش می کنند مورد توجه باشد.

 

وی اضافه کرد: همسران شهدا بعد از شهادت همسرشان در معرض خلا عاطفی و اقتصادی قرار می‌گیرند و توجه به آن‌ها باید برجسته‌تر شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم بازخوانی وصیت نامه شهدا تاکید کرد و گفت: شهدا به رعایت عفاف و حجاب، ولایتمداری،‌تبعیت از ولایت فقیه،‌اقامه نماز، صبر و مقاومت، احترام به والدین و... سفارش کرده اند باید مورد توجه همگتان باشد.

 

وی با بیان اینکه برای عاقبت بخیری باید در مسیر شهدا باشیم، اظهار امیدواری کرد خدا توفیق عمل به وصیت شهدا را به همه اقشار جامعه به ویژه مسئولین بدهد.

کد خبر 1244941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha