اجرای طرح نهضت ملی مسکن لرستان نیازمند هزار هکتار زمین است

زیویار، با اشاره به اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن لرستان نیازمند هزار هکتار زمین است، گفت: از این مقدار حدود ۲۰۰ هکتار تأمین شده و عملیات لازم آغاز و در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، فرهاد زیویار، امروز(16دی)، در حاشیه جلسه پایش نهضت ملی مسکن در لرستان، با اشاره به ۴۰ هزار نفر متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: بر اساس گزارش اداره کل راه و شهرسازی استان برای تأمین زمین این متقاضیان حدود هزار هکتار زمین مورد نیاز است.

 

استاندار لرستان افزود: از این مقدار حدود ۲۰۰ هکتار تأمین و عملیات آماده‌سازی، تسطیح، تهیه طرح و بعضاً ساخت واحدها در این اراضی آغاز شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در مراکز شهرستان‌های استان حدود ۸۶۰ هکتار زمین دیگر شناسایی شده که اقدامات مقدماتی برای بهره برداری از این اراضی آغاز شده است، عنوان کرد: مقرر شد به صورت مستمر این اقدامات پیگیری و در جلسات آتی در زمینه پیشرفت موضوع، رصد و پایش صورت پذیرد که این اقدامات شامل پیگیری معارضین، اخذ اسناد، الحاق به شهرها، تهیه طرح و اخذ مجوزهای قانونی مورد نیاز است.

 

وی یادآور شد: انجام کار شناسایی اراضی ملی در مجاور ۱۶ شهر کوچک دیگر که از توابع شهرستان‌های استان هستند و الحاق به شهرها، استفاده از این اراضی در تأمین زمین متقاضیان مسکن از دیگر اقدامات مهم بوده که باید به صورت مستمر پیگیری شود.

 

استاندار لرستان تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز مکلف شد زمین‌های موجود در مجاورت روستاهای استان را احصاء و آمار و ارقام آنها را برای اقدامات قانونی بعدی اعلام کند.

 

کد خبر 1244999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha