اقدام‌های فرانسه علیه ایران فقط منحصر به نشریه شارلی ابدو نیست

حجت الاسلام مطیعی با تاکید بر اینکه اقدام‌های فرانسه علیه ایران فقط منحصر به نشریه شارلی ابدو نیست، گفت: اقدام نشریه شارلی ابدو فرانسه عوارض یا نشانه‌ها و گوشه‌هایی از جنگ ترکیبی دشمنان و مستکبران علیه ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛حجت الاسلام مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان ضمن محکوم کردن اقدام دولت فرانسه و نشریه شارلی ابدوگفت: نشریه فرانسوی بداند اگر تصور می‌کند با اهانت به پیشوای امت اسلامی کار تمام است، مطمئن باشد نتیجه این بی احترامی بر هم ریختن بساط آنان خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه دراستان سمنان با طرح این سوال که چرا نشریه شارلی ابدو فرانسه باید به دنبال دهن‌کجی به روحانیت و رهبر معظم انقلاب باشد،بیان کرد: علت اصلی این توهین‌های پیاپی در سال‌های اخیر در قالب ظاهری و در پوشش مطالب منتشر شده در یک نشریه  نشانه هراس دائمی استعمارگران از اثرگذاری ویژه روحانیت دینی بر افکار عمومی و هدایت مردم و روشنگری در خصوص دسیسه‌های استکباری است.

 

استکبار جهانی فهمیده عامل اصلی ایستادگی مردم در مقابل دشمن مرجعیت سیاسی و دینی است

وی  از جریحه دار شدن احساسات وتنفر همه مؤمنان و مسلمانان جهان از اقدام دولت فرانسه و نشریه شارلی ابدو به ساحت روحانیت و مرجعیت دینی و سیاسی خبردادوافزود: اقدام‌های فرانسه علیه ایران فقط منحصر به نشریه شارلی ابدو نیست وزمانیکه  نخست وزیر کشوری که خود را مهد آزادی و تمدن می‌داند با ایستادن در کنار زن معلوم‌الحال و بدکاره‌ای عکس می‌گیرد همه چیز مشخص است؛ در موزه مردم‌شناسی پاریس، جمجمه‌های زنان، مردان و کودکان مردم در حمله به الجزایر وجود دارد.

 

حجت الاسلام مطیعی با اشاره به اینکه از ابتدای اغتشاشات ۲ نفر از فرانسوی‌ها به ایران آمده بودند و دستگیر شدند  اظهارداشت: این موضوع نشان می دهد آن ها به دنبال نفوذ و بلکه دخالت در امور ایران بودند که امیدواریم با شدت بیشتری با آنان برخورد شود.

 

نماینده ولی فقیه دراستان سمنان با یادآوری شکست دشمن در جنگ ترکیبی و پول‌پاشی در جهت به راه انداختن جنگ داخلی در ایران از طریق ایجاد اغتشاش ،افزود: استکبار جهانی فهمیده عامل اصلی ایستادگی مردم در مقابل دشمن مرجعیت سیاسی و دینی است.

 

وی افزود: توهین به مرجعیت و روحانیت نشانه تأثیرگذاری فراوان روحانیت شیعه در جامعه و در جهان است.

 

دشمن حجاب را بخشی از هویت دینی و اجتماعی ایرانیان می داند

خطیب جمعه سمنان همچنین به واقعه ۱۹ دی سال ۵۶ و تاثیر آن بر حرکت‌های عظیم مردمی تا پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: جالب است که دلیل این واقعه نیزاهانت مقاله در یک روزنامه به امام خمینی (ره) بود که با واکنش اعتراضی مردم قم و شهادت تعدادی از طلاب همراه بود و سپس این اعتراضات در تبریز و یزد و سایر شهر‌ها در دفاع از مکتب اسلام و روحانیت زمینه ساز خروش مردمی یکپارچه تا پیروزی انقلاب اسلامی بود.

 

وی ضمن یادآوری واقعه ترور امیرکبیر عنوان چهره شاخص مدیریتی تاریخ ایران به خدمات کمتر از ۳ ساله دوره مسئولیت این شخصیت ایرانی اشاره و خاطرنشان کرد: تکیه بر داشته‌های داخلی، نفی نفوذ بیگانگان، برقرار نظم و امنیت داخلی، به کارگیری افراد لایق در انتصابات، نظارت مستمر و دقیق و مبارزه با فساد درباری و کارگزاران از جمله اقدامات امیر کبیر در دوران صدارت است که می‌تواند نقشه راه مسئولین دولت برای تحقق اهداف کشور قرار گیرد.

 

حجت الاسلام مطیعی با اشاره به سالروز کشف حجاب اجباری توسط رضاخان و بیان تاریخچه این واقعه، اظهارکرد: دستور به متحدالشکل کردن لباس مردان، کشف حجاب اجباری، منع روصه خوانی برای اهلبیت و سختگیری بر طلاب و ممانعت از پوشیدن لباس روحانیت که توسط رصاخان صورت گرفت در جهت از بین بردن هویت اسلامی ایرانی مردم مسلمان کشورمان بود.

 

امام جمعه سمنان در ادامه بیان کرد: دشمن حجاب را در دین و جامعه تنها به عنوان ابزاری برای مصونیت شخصی نمی بیند بلکه حجاب را بخشی از هویت دینی و اجتماعی ایرانیان می داند و به همین سبب به دنبال حذف آن از جامعه اسلامی است.

 

همه مسلمانان موظف به حدود شرعی و وظایف دینی خود هستند

وی به محور اصلی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع بانوان اشاره و تاکید کرد: اظهار نظر رهبری در این دیدار کاملا واضح و روشن بود که حجاب اولا یک واجب شرعی غیر قابل خدشه است، اما نباید ضعیف بودن در رعایت کردن این واجب را به اسم ضد دین و ضد انقلاب تعبیر و تفسیر کرد.

 

حجت الاسلام مطیعی با بیان اینکه نباید افرادی که حجاب ضعیفی دارند را در زمره ضدانقلاب قرار داد عنوان کرد: دشمن روی این افراد برنامه‌ریزی کرده بود و قصد داشت با استفاده آنان به اغتشاشات دامن زند اما همین افراد با عدم همکاری، مشت محکمی بر دهان دشمنان این نظام و عاملان اغتشاش کوبیدند.

 

نماینده ولی فقیه دراستان سمنان افزود: همه مسلمانان موظف به حدود شرعی و وظایف دینی خود هستند اما با مشاهده افرادی که مسائلی مانند حجاب را کمتر رعایت می‌کنند، آنان را بی‌‌دین ندانسته و در برخورد با این افراد زیاده نکنند.

 

وی در سالگرد حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی مسئولیت پذیری در این واقعه تلخ را یادآور شد و افزود: پذیرش اشتباه و عذرخواهی مسئولان ارشد نظامی کشور در کنار هوشیاری مردم و صبر وتحمل خانواده شهدای این حادثه سبب شد تا دشمن نتواند از همزمانی این اتفاق وحمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد سوء استفاده کند و به اهداف سیاسی خود برسد.

کد خبر 1245021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha