اسراف و زیاده روی زیبنده جامعه اسلامی نیست

عسگری با اشاره به جایگاه بالای کشورمان در مصرف گاز گفت: اسراف و زیاده روی زیبنده جامعه اسلامی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان‏، ابوالقاسم عسگری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته اصفهان اظهارداشت: ایران سومین تولید کننده گاز در جهان محسوب می شود ولی چهارمین مصرف کننده این منابع هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه مصرف گاز خانگی در زمستان 650 میلیون مترمکعب می رسد، افزود: این میزان برابر با مصرف 20 کشور است.

 

وی ادامه داد: در مصرف انرژی گاز باید دقت داشته باشیم که این وضع چالش هایی را برای کشور ایجاد می کند و اسراف و زیاده روی زیبنده جامعه اسلامی نیست.

عسگری با بیان اینکه مدیریت مصرف از اهمیت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: اصلاحات و بهینه سازی موتورخانه ها، استفاده از وسایل کم مصرف و پوشیدن لباس گرم به جای افزایش دمای دستگاه های گرمایشی از جمله اقدامات در راستای مدیریت مصرف به شمار می رود.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای حفظ منابع انرژی برای مصارف خانگی در فصل زمستان، گاز برخی از شرکت های بزرگ اقتصادی قطع شده تا با بحران روبرو نشویم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه مصرف گاز روزهای تابستان به چهار برابر مهرماه رسیده، یادآورشد: مدیریت مصرف نیاز بوده تا نیاز به افزایش محدودیت ها نباشیم.

 

وی به آخرین وضعیت بهره برداری مردم از مصرف گاز در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: 114 شهر استان اصفهان و بالغ بر 18 هزار واحد صنعتی از گاز شبکه بهره می گیرند.

عسگری، شمار مشترکین گاز این استان را یک میلیون و 870 اعلام کرد.

کد خبر 1245031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha