ضعف ظاهری حجاب یک زن، نفی دین‌داری و انقلابی‌گری نیست/ نسبت به مساله بی‌حجابی بی‌تفاوت نباشیم

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد، با بیان اینکه از نظر مقام معظم رهبری ضعف ظاهری حجاب یک زن، نفی دین‌داری و انقلابی‌گری نیست، گفت: مردم و مؤمنان نباید نسبت به مساله بی‌حجابی بی‌تفاوت باشند و در صورت مشاهده تذکر زبانی کافی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد، امروز جمعه (۱۶ دی) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، با اشاره به نزدیک بودن سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن، اظهار کرد: زن مبدأ همه خیرات و خوبی‌ها است و حضرت فاطمه زهرا (س) حجم عظیمی از آرامش را در محیط خانواده ایجاد کرده بود.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان اینکه در غرب تمام هویت و انسانیت زن را می‌گیرند تا خرج استکبار و جاهیلت مدرن شود، اضافه کرد: امروز زنان ایران در عرصه‌های فردی و اجتماعی نام‌آور و تاثیرگذار هستند و کسانی که چشمان خود را روی دارایی‌های افتخارآمیز ما بسته‌اند، دچار خودتحقیری و بحران هویت شدند.

 

وی به تعریف مقام معظم رهبری از زن مسلمان ایرانی اشاره کرد و افزود: ایشان می‌فرمایند خانه‌داری به معنای خانه‌نشینی نیست بلکه حضور زن در عرصه اجتماعی یک ضرورت است؛ خانه‌داری صیانت از جریان زندگی خانواده است که این مهم فراتر از هر ماموریتی برای زن محسوب می‌شود.

 

امام جمعه اهواز، به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد حجاب اشاره کرد و ادامه داد: ایشان حجاب را از ضروریات دین می‌دانند و می‌فرمایند حجاب و پوشش زن در چارچوب اسلام، واجب شرعی است و تردیدی در آن نیست و باید حجاب رعایت شود.

 

وی با بیان اینکه از نظر مقام معظم رهبری ضعف ظاهری حجاب یک زن، نفی دین‌داری و انقلابی‌گری نیست، تصریح کرد: برخی در حجاب ضعف دارند که وظیفه داریم به صورت زبانی تذکر دهیم اما ورود به ملاحظات فیزیکی وظیفه ما نیست؛ هر کجا حجاب برداشتند، همین تذکر کافی است.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد، از عامه مردم خواست نسبت به مساله بی‌حجابی بی‌تفاوت نباشند و خاطر نشان کرد: امروز بی‌تفاوتی برخی از ما مؤمنین موجب شده برخی‌ها این گونه در صحنه حاضر شوند. 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص مسائل اقتصادی دولت و اهمیت نظارت بر آن، عنوان کرد: بخش اندکی از اقتصاد ما به دلار وابسته است اما متاسفانه به دلیل اینکه هزینه و اعتبار دستگاه‌های گوناگون، به نفت وابسته است این مسائل ملاحظه می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان، ابراز کرد: اگر بخواهیم مسائل اقتصادی دولت را نقد کنیم باید اقدامات دولت را به سه حوزه قابل تقدیر، اقدامات نیازمند اصلاح و اقدامات نیازمند تغییر بنیادی و انقلابی تقسیم کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون ارز در کل کشورهای منطقه جهش پیدا کرده و تصور نشود این شرایط تنها در این دولت است، اذعان کرد: دولت دستاوردهای ۱۶ ماهه خود را آن گونه که باید برای افکار عمومی تشریح نکرده، در حالی که این موضوع مطالبه مردم و رهبری است.

 

امام جمعه اهواز، یاد آور شد: دولت باید به صورت مستمر به مردم توضیح دهد در چه شرایطی قرار داریم که نمی‌توانیم ارز را کنترل کنیم و در مسکن و خودرو تورم داریم.

 

کد خبر 1245032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha