۵۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در قزوین نوبت یادآور واکسن کرونا را تزریق نکرده اند

علیجانی گفت: ۵۰ درصد جمعیت در گروه سنی ۱۸ سال به بالا در استان قزوین واکسن یادآور کرونا را تزریق نکرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، هاشم علیجانی شامگاه گذشته (جمعه 16 دی) در گفت وگوی خبری در خصوص وضعیت ابتلا به کرونا در استان بیان کرد: بر اساس گزارشی که معاونت درمان وزارت بهداشت اعلام کردند موج هشتم کرونا در کشور آغاز شده و استان قزوین هم از این امر مستثنی نیست بنابراین لازم است در رعایت شیوه نامه های بهداشتی جدی تر عمل شود.

 

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت استان قزوین ادامه داد: ما برای اینکه از این دوره به سلامت عبور کنیم گام نخست این است کسانی که واکسن های یادآور خود را تزریق نکرده اند نسبت به انجام این مهم اهتمام داشته باشند و کسانی که سالمند بوده و یا اینکه دارای بیماری زمینه ای هستند و 6 ماه از نوبت واکسن آنها گذشته است برای تزریق واکسن یادآور به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

 

وی عنوان کرد: متأسفانه در گروه سنی پنج تا 18 سال 38 درصد نوبت اول واکسن را تزریق کرده اند و میزان نوبت دوم واکسن 29 درصد بوده که عدد پایینی است.

 

علیجانی اعلام کرد: در گروه سنی 18 سال به بالا 90 درصد دز اول واکسن و 83 درصد نوبت دوم را تزریق کرده اند و 50 درصد دز یادآور واکسن را تزریق کرده اند، به عبارتی 50 درصد جمعیت در گروه سنی 18 سال به بالا در استان قزوین واکسن یادآور تزریق نکرده اند در صورتی که لازم است برای عبور از موج هشتم کرونا، تزریق نوبت یادآور واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی مورد توجه قرار  گیرد.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر 52 نفر در استان قزوین بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که 13 بیمار بستری جدید بوده و 6 بیمار هم در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و خوشبختانه مورد فوتی نداشتیم.

 

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت استان قزوین یادآور شد: در بحث رنگ بندی کرونایی هم شهرهای قزوین، آبیک، البرز و بوئین زهرا در وضعیت آبی و تاکستان هم در وضعیت زرد قر ار دارد.

کد خبر 1245081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha