آیین تکریم مادران فاطمی (س) در استان لرستان برگزار می شود

رضایی پور گفت: آیین تکریم مادران فاطمی(س)، با هدف تکریم از زحمات ارزشمند بانوانی که در مسیر ترویج فرهنگ دینی و مذهبی فعالیت های چشمگیری داشته اند، برگزار می شود.

مسلم رضایی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اظهار داشت: بعد از اجرای موفق "آیین یک عمر نوکری" و تکریم پیرغلامان حسینی(ع) و در راستای تکریم مقام و جایگاه رفیع زن ، برای اولین بار، "آیین تکریم مادران فاطمی(س)" برگزار می شود.

 

وی افزود: این آیین با هدف تکریم از زحمات ارزشمند بانوان مکرمه ای که سال های پرپرکت عمر خود را به عنوان مداح، سخنران، سرپرست هیات های مذهبی ویژه خواهران و یا همسر پیرغلامان اهل بیت (ع) ، اقدام به فعالیت هایی فرهنگی و مذهبی برای خواهران و بانوان داشته اند برگزار می شود.

 

مسئول نمایندگی بنیاد دِعبل خُزاعی استان لرستان ادامه داد: این بانوان علاوه بر نقش های همسری و مادری در خانواده، به عنوان یک الگو برای دختران و بانوان هم استانی، نقش آفرینی نموده اند و در مسیر ترویج فرهنگ دینی و مذهبی فعالیت های چشمگیری داشته اند.

 

رضایی پور خاطرنشان کرد: این آیین، برخلاف سایر همایش ها که در سالن های اجتماعات برگزار می شود، در منازل این خواهران محترمه  و با حضور مدیرکل محترم تبلیغات اسلامی استان، شورای خدمات نمایندگی بنیاد دعبل خزاعی استان و جمعی از مسولین محلی، مداحان و  پیرغلامان حسینی (ع) برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: در اولین دوره برگزاری آیین تکریم مادران فاطمی(س) استان لرستان، شش بانوی مکرمه، از شهرستان های خرم آباد ، بروجرد و پلدختر، انتخاب و طی مراسم های جداگانه ای، با اهدای لوح های تقدیر، مزین به امضای حضرت حجت الاسلام والمسلمین قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کشور و اهدای هدایایی معنوی،  تکریم خواهند شد.

 

رضایی پور بیان کرد: پیش از این نیز، اجرای موفق اولین دوره "آیین یک عمر نوکری" و تکریم پیرغلامان حسینی(ع)، عیادت، سرکشی و دلجویی مستمر از مداحان و پیرغلامان اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شد.

 

مسئول نمایندگی بنیاد دِعبل خُزاعی استان لرستان ادامه داد:  افزایش پوشش چتر بیمه تامین اجتماعی مداحان و ستایشگران فاقد هرگونه بیمه از ۳۳ نفر به ۳۸ نفر، پرداخت مستمری ماهیانه برای ۴ نفر از مداحان و ستایشگران از کارافتاده، بیمار و ناتوان استان، تشکیل مجمع خیرین، معرفی فعالان فرهنگی جهت دریافت کالاکارت، از جمله فعالیت های  فرهنگی و خدماتی نمایندگی بنیاد دِعبل خُزاعی استان لرستان است.

کد خبر 1245097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha