فرایند اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران شفاف باشد

قناعت با تأکید بر اینکه فرایند اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران باید از شفافیت خاصی برخوردار باشد، گفت: اولویت گذاری در اعطای تسهیلات باید بر اساس نیاز استان و شهرستان ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز شنبه (۱۷ دی) در کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ با قدردانی از دبیرخانه این تسهیلات به ویژه اداره کل امور اقتصاد و دارایی در استان که ۲ هزار و ۲۸۴ طرح را مورد بررسی قرار داده است، اظهار کرد: البته در گزارش ارائه عملکرد جذب این تسهیلات توسط دستگاه های اجرایی باید دقت لازم وجود داشته باشند تا با هم منطبق باشند.

 

استاندار خراسان جنوبی با تقدیر از جذب سهمیه شناور تسهیلات تبصره ۱۸ توسط برخی از بانک های استان، در ادامه درخواست کرد منطقه ویژه اقتصادی استان هم از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ برخوردار شود.

 

قناعت با تأکید بر اینکه باید وحدت رویه در بانک های عامل استان برای پذیرش وثایق و تضامین باشد، عنوان کرد: تهیه وثایق شرکت های دانش بنیان با سرمایه گذاران کلان متفاوت است و باید برای این شرکت ها که صاحب ایده هستند راهکارهای مناسبی برای پذیرش وثایق اندیشیده شود.

 

وی ادامه داد: فرایند اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران باید از شفافیت خاصی برخوردار شود تا بهتر بتوانند تصمیم گیری داشته باشند.

 

استاندار خراسان جنوبی بر رعایت توزیع شهرستانی تسهیلات تبصره ۱۸ تأکید و بیان کرد: همچنین دستگاه های اجرایی باید موضوع جذب سرمایه گذاران را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

 

قناعت با اشاره به الزام مجریان طرح ها به ایجاد اشتغال در استان، گفت: در همین راستا دستگاه های اجرایی نظارت لازم را در راستای صحت ایجاد اشتغال و جلوگیری از هدر رفت منابع داشته باشند.

 

وی از پارک علم و فناوری درخواست کرد تا برای استفاده شرکت های دانش بنیان از ضمانت نامه های صندوق ضمانت آنان را مشاوره و راهنمایی کنند.

 

قناعت در ادامه افزود: انتظار می رود بانک ها در پذیرش وثایق مددجویان کمیته امداد فراتر از چارچوب ها همراهی لازم را با متقاضیان داشته باشند.

 

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: اولویت گذاری در اعطای تسهیلات باید بر اساس نیاز استان و شهرستان ها باشد.

 

وی در پایان با بیان اینکه بانک های خصوصی در استان باید به وظایف عمومی و قانونی و ابلاغی خود عمل کنند، گفت: جلسه ای با حضور بانک های خصوصی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برگزار شود و تذکرات لازم به این بانک های خصوصی برای پرداخت تسهیلات داده شود.

 

 


 

کد خبر 1245137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha