عدالت محوری و توجه به مناطق محروم اولویت تخصیص بودجه باشد

محمدبیگی گفت: اولویت در تخصیص بودجه عدالت محوری و مناطق محروم باشد وقتی منطقه ای دورتر بوده و راه های آن صعب العبورتر است و مردم آن نیازمندتر هستند و جمعیت آن بیشتر است باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، فاطمه محمدبیگی در جلسه شورای اداری شهرستان قزوین که امروز (شنبه ۱۷ دی) در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: مردم ولی نعمت ما هستند، مردمی که به گفته سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هرچه خدمت کنیم کم است و هزاران بار باید پای این مردم را بوسید، مردمی که جلوتر از ما و صف به صف پای آرمان های اسلام و انقلاب ایستاده اند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ان شاالله روش و منش سردار دل ها به ویژه در اخلاص و ولایت مداری الگوی ما باشد و حرکت در این مسیر هم آسان نیست و در اخلاص، ولایت مداری ، زمان شناسی و بصیرت سردار دلها شکی نیست و آنچه ما را امیدوار می کند این است که سردار سلیمانی در کنار ما و با ما می زیسته است و ان شاالله خداوند متعال چنین توفیقی را به ما هم عنایت کند.

 

وی در ادامه با اشاره به اعتبارات استانی عنوان کرد: بودجه با تأخیر شش و هفت ماهه به استان ها ابلاغ شده است بنابراین زمان کنشگری شما در تخصیص، دریافت اعتبارات و رساندن اعتبارات در زمینه ای که مسئولیت دارید، سخت و فشرده است.

 

محمدبیگی تأکید کرد: هنر مدیران استان و شهرستان قزوین که دارای مناطق محروم بسیاری است، این است که بودجه را به عنوان امانت به خوبی جذب کرده و حداکثر استفاده و مصرف بهینه را از این بودجه داشته باشید.

 

وی تصریح کرد: این انتظار وجود دارد اعمال نظارت کارشناسی توسط خود دستگاه های اجرایی انجام شود و پروژه ها و طرح ها دقیق اجرا شود یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است پروژه ای چندین سال است که مطرح می شود و هر سال هم ردیف بودجه می گیرد ولی هنوز ساخته نشده است و هزینه های آن هم هر سال افزایش می یابد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث برآورد دقیق از نیازهای واقعی و ضروری مردم از دیگر موضوعات مهم است، طرح هوشمند کردن مصارف کالاهای اساسی از جمله نان و آرد موضوع حیاتی بود که استان قزوین خوبی عمل کرده است و البته در کنار این مهم باید نیازهای جانبی و استثناهایی نظیر خانم های سرپرست خانواری که در منزل کار شیرینی پزی دارند هم دیده شود.

 

وی اعلام کرد: اولویت در تخصیص بودجه عدالت محوری و مناطق محروم باشد وقتی منطقه ای دورتر بوده و راه های آن صعب العبورتر است و مردم آن نیازمندتر هستند و جمعیت آن بیشتر است باید در اولویت قرار گیرد.

 

محمدبیگی خاطر نشان کرد: اولویت ما در زیرساخت ها آب، راه، تأمین برق و تامین معیشت مردم باشد، چندین نامه داشتیم در خصوص گرانی گوشت و مواد پروتئینی و گرانی شدید اجناس در بازار خواهشمندیم در  ستاد تنظیم بازار نیازهای اساسی مردم ویژه دیده شود و همان کاری که در حوزه آرد و نان انجام شد در حوزه پروتئین و محصولات اساسی مانند روغن، برنج و کالاهای اساسی صورت گیرد.

 

وی یادآور شد: انتظار داریم مسئولان در سفرهای شهرستانی نمایندگان مجلس حضور یابند و مصوبات سفر هم عملیاتی شود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: هفته گذشته جلسه مقام معظم رهبری با بانوان، جلسه ای بی نظیر بود و ایشان نکات کلیدی در خصوص عفاف و حجاب فرمودند و اینکه ما نمی توانیم عقب نشینی از حوزه عفاف و حجاب داشته باشیم و خود دستگاه ها باید این موضوع را حل کنند و در حوزه خانواده و حقوق زنان موضوعات خوب و اساسی مطرح شد.

 

کد خبر 1245183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha