عدم نیاز به اعمال محدودیت های کرونایی در فارس در صورت رعایت نکات بهداشتی توسط اصناف و اقشار مختلف

محبی پور گفت: در صورت رعایت نکات بهداشتی توسط اصناف و اقشار مختلف مردم استان فارس به اعمال محدودیت های کرونایی با افزایش شیوع کرونا نیاز نخواهد بود و تهویه مناسب اماکن تجمعی در این میان حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، اسماعیل محبی پور، امروز شنبه (17 دی) در جلسه ستاد استانی کرونا گفت: بر اساس گزارشات بین المللی و ملی دریافت شده و با اعلام دانشگاه علوم پزشکی، ستاد استانی بیماری کرونا با حضور تمامی دستگاه ها را در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار کردیم.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: نتایج اتاق رصد بیماری کرونا که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طور مستمر در حال انجام است نشان داده است که شاهد شیوع سویه جدیدی از کرونا هستیم که سرایت پذیری بالایی پیدا کرده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی کرونا اضافه کرد: در استان فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص مقابله با بیماری کرونا آمادگی مطلوب داشته و واکسن به تعداد بالایی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر به اعمال محدودیت نیاز نداریم، اظهار کرد: اما این عدم محدودیت، مشروط بر این است که اصناف و اقشار مختلف مردم و ادارات و ... در استان نکات بهداشتی لازم را رعایت کنند تا وارد موج جدید کرونا نشویم و مهمترین موضوع در این زمینه برخورداری از تهویه مناسب اماکن تجمعی مانند مدارس، دانشگاه ها و حوزه حمل و نقل عمومی است که مورد تاکید قرار دارند.

محبی پور همچنین تاکید کرد: اقشار آسیب پذیر و سالمندان و بیماران خاص باید از حضور در اماکن پر خطر خودداری کنند و ادارات فارس هم باید استفاده از ماسک، تهویه مناسب و واکسیناسیون را مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: افرادی که 6 ماه از آخرین واکسن کرونای آنها گذشته است بدون اینکه کدام دوز را تزریق کرده اند، باید اقدام به تزریق واکسن کرونا کنند.

کد خبر 1245185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha