نقالی دفاع مقدس در گلزار شهدای سراسر کشور برگزار شود

مختاری بر برگزاری نقالی دفاع مقدس جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گلزار شهدای سراسر کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، فرهاد مختاری امروز ( شنبه، ۱۷ دی) در نشست هماهنگی سومین جشنواره ملی تئاتر کودک نوجوان و عروسکی ایثار در سالن بنیاد شهید گیلان گفت: هنر تئاتر و نمایش به دلیل ارتباط بی واسطه با مخاطب ظرفیت مناسبی برای مفاهیم ارزشمند اسلامی و جهاد تبیین است.

 

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تاکید بر اصل تمرکز زدایی، جریان سازی را اصلی مهم در برگزاری این جشنواره دانست و افزود: باید با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان، تئاترهای عروسکی را یک هفته قبل از برگزاری جشنواره در مدارس اجرا تا انگیزه و رغبت لازم برای حضور دانش آموزان در جشنواره افزایش یابد.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره باید در سراسر استان و روستاها برگزار شود تصریح کرد: ترویج فرهنگ غنی ایثار، جهاد و مقاومت هدف اصلی برگزاری جشنواره است.


مختاری با بیان اینکه امروز به حکمرانی مردمی نیاز داریم  و تاکید نظام بر مردمی سازی فعالیت‌ها است اظهارکرد: مجموع قدرت نظامی و سیاسی، قدرت اجتماعی و در نهایت قدرت اقتصادی ایجاد می کند.


وی با تاکید بر نقش رسانه ها در حکمرانی مردمی، بر مردمی سازی جشنواره و استفاده از ظرفیت های مردمی تاکید کرد.


مختاری نقالی دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: باید این نقالی را به منظور معرفی سیره شهدا هر هفته در گلزار شهدا برگزار کنیم و امیدواریم سومین جشنواره بتواند مسیر جدیدی را در این حوزه ایجاد کند.

کد خبر 1245254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha