فضای مدارس باید نشاط آور، دلنشین و در شان و منزلت دانش آموزان باشد

آیت الله حسینی گفت: فضای مدارس و کلاس های درس باید نشاط آور، دلنشین و در شان و منزلت دانش آموزان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج از دبیرستان دخترانه معارف یاسوج بازدید و از نزدیک با حضور در کلاسهای درس با دانش آموزان گفتگو کرد.


 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد پس از این بازدید در جلسه انجمن اولیا و مربیان این دبیرستان با گرامیداشت یاد و خاطره سالگرد سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: آموزش و پرورش زیربنایی ترین دستگاهی است که برای رشد علمی و بالندگی فرهنگی و اجتماعی آینده سازان کشور رسالت خطیری بر عهده دارد.

 


آیت الله سید نصیر حسینی با بیان اینکه برای آموزش، دانش آموزان باید فضاهای مناسبی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد، افزود: فضای کلاس درس باید دلنشین، نشاط آور و در شان و منزلت دانش آموزان باشد.


 

وی ادامه داد: برای ارتقاء کیفیت آموزش و اجرای برنامه های ملی و مذهبی در مدارس برنامه ریزی شود تا با همکاری اولیا و مربیان مدرسه شاهد تربیت دانش آموزانی خلاق، متعهد و مومن در تراز نظام جمهوری اسلامی باشیم.


 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خواستار گسترش مدارس معارف در استان شد و گفت: رویکرد تربیتی و دینی در همه مدارس باید تقویت شود.


 

آیت الله حسینی با اشاره به مشکل فضای فیزیکی دبیرستان دخترانه معارف یاسوج، گفت: مسئولان استانی و آموزش و پرورش برای حل مشکل فضا و راه اندازی خوابگاه شبانه روزی و تجهیزات این دبیرستان تلاش کنند تا کادر مدرسه و دانش آموزان بدون دغدغه به مسائل تربیتی و آموزشی بپردازند.


 

وی از مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد خواست تا برای حل مشکل فضای فیزیکی دبیرستان دخترانه معارف جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان را با دعوت از مدیران کل استانی که می توانند کمک کنند تشکیل دهد و تصمیم گیری کنند.


 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: مدارس معارف از برترین مدارسی است که بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای رسیدن دانش آموزان به حیات طیبه تلاش مضاعفی دارد.


 

محمد جمالی آرند ضمن ابراز خرسندی از بازدید نماینده ولی فقیه از مدارس، افزود: آموزش و پرورش حامی مدارس دینی خواهد بود و هر کمکی که از آموزش وپرورش بر بیاید برای این مدارس انجام خواهد داد.


 

وی توسعه مدارس معارف و سایر مدارس وابسته را از سیاست های آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: در صورت حل مشکل فضای خوابگاهی در راستای شبانه روزی کردن این دبیرستان آمادگی کامل داریم.


 

کورش دلشاد، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز در این نشست، گفت: دبیرستان معارف اسلامی علاوه بر توجه به بعد آموزشی، نقش مهمی در بعد تربیتی دینی دانش آموزان دارد که قطعا مورد توجه آموزش و پرورش استان و شهرستان خواهد بود.


 

مدیر دبیرستان دخترانه معارف یاسوج نیز در این دیدار گزارشی از مشکلات و دغدغه های مدرسه معارف ارائه و خواستار رفع آنها شدند.


 

گوهر باقرپور ضمن تقدیر از همکاری خوب آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با دبیرستان دخترانه معارف، گفت: دبیرستان معارف با رویکرد آموزشی و تربیتی در راه تعلیم و تربیت دانش آموزان گام بر می دارد.


 

وی نبود فضای آموزشی مناسب را از مشکلات این دبیرستان دانست و گفت: انتظار داریم مسئولان استانی، آموزش و پرورش استان و شهرستان در این زمینه ما را یاری نمایند.


 

در این دیدار چند نفر از اعضای انجمن اولیا و مربیان دبیرستان دخترانه معارف یاسوج مهم ترین مشکل این دبیرستان را نامناسب بودن فضای فیزیکی این دبیرستان دانستند و خواستار توجه بیشتر مسئولان به دبیرستان معارف اسلامی شدند.


 

در حاشیه این نشست نماینده ولی فقیه در استان از نمایشگاه دلنوشته های دانش آموزان با موضوع سردار سلیمانی، سردار دلها بازدید و سرود دختران شهید سلیمانی  توسط دانش آموزان این دبیرستان اجرا شد.


 

در پایان این بازدید دانش آموزان نماز ظهر و عصر را به امامت نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج اقامه کردند.

کد خبر 1245270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha