فرهنگ ترافیک مهمترین مولفه در کاهش تصادفات است

حجتی با اشاره به اینکه تصادفات فوتی در تیران به صفر رسیده است، گفت: فرهنگ ترافیک مهمترین مولفه در کاهش تصادفات است که قانونمداری شهروندان این شاخص را ارتقا می دهد.

«حسن حجتی» در گفتگو خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان اظهارداشت: امسال تصادفات فوتی در شهر تیران به صفر رسیده و شاهد کاهش حوادث ترافیکی بوده ایم.

شهردار تیران با اشاره به واکاوی علت های کاهش تصادفات افزود: قانونمداری، اصلاحات هندسی و نظارت های پلیس بر رفتار رانندگان از جمله عوامل موثر در کاهش حادثه بوده است.

 

وی ادامه داد: فرهنگ ترافیک مهمترین مولفه در کاهش تصادفات است که اگر شهروندان قانونمدار بر این موضوع توجه داشته باشند عامل انسانی نقش مهمی را ایفا کرده و شاخصه فرهنگی ارتقا می یابد.

حجتی خاطرنشان ساخت: نظارت های پلیس بیشتر در راستای آموزش و تذکر بوده که همین موضوع نیز منجر به فرهنگ سازی و افزایش رضایتمندی شده است.

 

وی با بیان اینکه آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس و شهرک ترافیک انجام می شود، یادآورشد: دانش آموزان و کودکان در مهدهای کودک آموزش های ترافیکی را فرا می گیرند.

شهردار تیران همه این مسائل را در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی مهم خواند و گفت: شهروند قانونمندار نقش مهمی در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی داشته و باید در این حوزه بیشتر کار شود.

وی اقدامات صورت گرفته در رفع نقاط حادثه خیر را از دیگر شاخص های افزایش ایمنی در شهر بیان کرد.

 

کد خبر 1245284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha