از ترس بیان هولوکاست تا مسلخ آزادی بیان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پی اقدام موهن نشریه فرانسوی شارلی ابدو در توئیت هایی به واکنش در مقابل این اقدام پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشریه فرانسوی شارلی ابدو در اقدامی توهین‌آمیز و خارج از نزاکت به انتشار کاریکاتور علیه مرجعیت دینی و سیاسی کشورمان اقدام کرد. چندی پیش نیز این نشریه فرانسوی اقدام به انتشار کاریکاتوری اهانت‌آمیز علیه رئیس‌جمهور کشورمان کرده بود که به احضار کاردار فرانسه به وزارت خارجه در نبود سفیر این کشور در ششم مهر ماه توسط رئیس اداره دوم اروپای غربی منجر شد.

 

در پی اهانت اخیر نشریه فرانسوی به مرجعیت، مقدسات و ارزش‌های دینی و ملی، سفیر فرانسه در تهران به وزارت خارجه احضار و یادداشت اعتراض رسمی ایران به وی تسلیم شد. وزیر امور خارجه با بیان اینکه اقدام توهین‌آمیز و خارج از نزاکت نشریه‌ فرانسوی بدون پاسخ قاطع و مؤثر نخواهد بود، تصریح کرد: به دولت فرانسه اجازه نمی‌دهیم پا را از گلیم خود فراتر گذارد.

 

بنابراین گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پی اقدام موهن نشریه فرانسوی شارلی ابدو در توئیت هایی به واکنش در مقابل این اقدام پرداختند.

 

 

احمدی سنگری: "شارلی ابدو" حداقل یک کاریکاتور درباره هولوکاست منتشر کند

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم رشت و خمام و رییس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: شارلی ابدو نماد آزادی بیان در فرانسه است !؟ هر وقت مجموعه کاریکاتورهای این توهین‌نامه درباره موجودیت اسرائیل منتشر شد یا حداقل یک کاریکاتور درباره هولوکاست یا همجنس گرایی کشیدند در این باره صحبت می‌کنیم.

 

 

حدادی: بنگاه نفرت‌پراکنی "شارلی ابدو" نماد آزادی بیان فرانسه!

علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ،نظرآباد و طالقان در مجلس و سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در توئیتی نوشت: روژه گارودی را در فرانسه به جرم جمع آوری اسناد و مدارک در یک کتاب علیه هولوکاست محاکمه کردند و او را در دادگاه مقابل قاضی به باد فحش گرفتند اما انتظار دارند که قبول کنیم فرانسه آزادی بیان دارد و نمادش هم بنگاه نفرت‌پراکنی شارلی ابدو است ... 

 

 

توسلی: "شارلی ابدو" آزادی رسانه ای و احترام به ادیان و مذاهب را به مسلخ برد

فتح اله توسلی، نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در توئیتی نوشت: شارلی ابدو با انتشار کاریکاتورهای موهن؛آزادی و ادب رسانه ای و احترام به ادیان و مذاهب را به مسلخ برد، مقامات فرانسه از لجن پراکنی علیه مرجع تقلید مسلمانان خوشحال نباشند

واکنش وزارت خارجه تناسبی با جرم نداشت فرانسه باید پاسخ مناسب دریافت کند.

 

 

توانگر: اقدام هتاکانه شارلی ابدو به ضد خود تبدیل می شود

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: برخلاف تصور اتاق‌های فکر استکبار جهانی، هم‌ اکنون جستجوی نام رهبر معظم انقلاب اسلامی در فهرست روندهای بین‌المللی، بالاتر از عنوان این نشریه هتاک قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود با دفاع آزادگان جهان، این اقدام هتاکانه به ضد خود تبدیل شود، که وعده الهی این است.

#شارلی ابدو 

 

مبلغی: توهین نشریه مغرض فرانسوی به ساحت پاکان اسلام سابقه دارد

«محمدرضا مبلغی» رئیس مجمع نمایندگان لرستان شد

محمدرضا مبلغی، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: ساحت قدسی هنر باید حفظ شود؛ ولی رسانه‌های وابسته به نظام استکباری و فعالین رسانه‌ای و مطبوعاتی‌شان نشان داده‌اند که برای اغراض سیاسی حاضرند دامان این  ودیعه الهی را نیز به ننگ بیالایند.

توهین نشریه مغرض فرانسوی به ساحت پاکان اسلام سابقه دارد،پیشتر هم با اهانت به پیامبر اعظم (ص) خباثت خویش را نشان دادند.

 

‏اگر آن روز برخورد بایسته صورت می‌گرفت شاهد تکرار چنین رذالت‌هایی نبودیم؛ ضمن محکوم‌کردن کاریکاتور مضحک نشریه «شارلی‌ابدو» به ساحت رهبر معظم انقلاب تأکید می‌کنم که اهانت‌ها نباید بی‌پاسخ بماند.

 

 

خضریان: رقیب پیروز و قوی فلسفه غرب ،تمدن برآمده از اسلام است

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت: فحاشی و ابتذال تصویر علیه رهبر انقلاب توسط نشریه‌ای در فرانسه با سابقه توهین به پیامبر اسلام(ص)،ضمن اینکه حکایت از ضعف و افول غرب دارد.به همه جهانیان نشان می‌دهد که رقیب پیروز و قوی،تمدن برآمده از اسلام است که امروز پرچمدارش انقلاب اسلامی به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای است.

 

یادآور می شود: هفته‌نامه فرانسوی شارلی ابدو یکبار در دی‌ماه ۱۳۹۳ و بار دیگر در سال ۱۳۹۹ در اقدامی غیرانسانی، گستاخانه و توهین‌آمیز، کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص) را منتشر کرد که سیل خروشان اعتراضات در جهان اسلام علیه این هتاکی را به همراه داشت. 

 

کد خبر 1245314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha