جذب اهداکنندگان خون در خراسان جنوبی ۱۵ درصد  رشد یافت

مهدی‌زاده گفت: در ۹ ماهه نخست امسال جذب اهداء کننده خون در خراسان جنوبی نشان از رشد ۱۵ درصدی دارد.

کامبیز مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار کرد: در 9 ماهه اول سال گذشته تعداد 19 هزار و 853 نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه کرده بودند که از این تعداد 16 هزار و 219 نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

وی افزود: از این تعداد یک هزار و 27 نفر زن و 15 هزار و 192 نفر مرد بوده اند، همچنین 9 هزار و 579 نفر از اهداء کنندگان مستمر اهدای خون بوده‌‌اند.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه در 9 ماهه اول امسال 20 هزار و 467 نفر برای اهدای خون مراجعه داشتند، گفت: از این تعداد 17 هزار و 82 نفر (15 هزار و 892 نفر مرد و یک هزار و 190 نفر زن) موفق به اهدای خون شدند.

 

مهدی‌زاده با بیان اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۵ درصد رشد داشته است، افزود: همچنین جذب اهداکنندگان نشان از رشد ۱۵ درصدی در استان دارد.

 

وی گفت: در 9 ماهه نخست امسال تعداد 27 هزار و 320 نفر برای اولین بار برای اهدای خون مراجعه داشته‌اند و تعداد چهار هزار و 490 نفر هم از افراد باسابقه اهدای خون بوده‌اند.

 

وی با بیان اینکه در ۹ ماه نخست امسال ۳۹۷ واحد پلاکت در استان اهدا شده است، افزود: این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲۸۵ مورد بوده است که نشان از رشد ۳۹ درصدی دارد.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی در پایان از مردم خواست با توجه به مراجعه کمتر مردم برای اهدای خون در فصل زمستان، در پویش زمستانه «چتر سرخ زندگی» مشارکت کنند، این پویش از اول دی تا پایان اسفندماه امسال ادامه دارد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1245375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha