رشد فرهنگی کودکان اولویت کاری طلاب جهادی فیضیه

گروه جهادی محبان المهدی(عج) در بابل با حضور ۳۰ طلبه همزمان با وقوع سیل سال ۱۳۹۷ در مازندران متولد شد، طلاب با عبا و عمامه به میدان آمدند، در زمان گرانی و اوضاع نابه‌سامان معیشتی و اقتصادی محیط حوزه علمیه استخر ساختند.

خبرگزاری شبستان- استان مازندران؛

 

سیل و کرونا دو عامل اصلی ضرورت تشکیل گروه‌های مردمی و جهادی بودند، در این دو بحران هر کسی به فکر نجات خودش بود، اما گروهی با در دست گرفتن جان و مالشان به صحنه آمدند، اما ظاهر برخی‌ها به کاری که انجام میدادند نمی‌خورد و شاید باورش برای مردم سخت بود، همان‌هایی که این روزها مورد بی احترامی و هتک حرمت از طرف اغتشاشگران قرار می‌گیرند‌.

 

طلاب جوان حوزه علمیه فیضیه بابل همزمان با بروز سیل پا در عرصه جهاد گذاشتند، سیل و کرونا را پشت سر گذاشتند، در روزهای گرانی و سخت معیشت اقدام به ساخت استخر در فضای حوزه علمیه کردند تا باری از روی دوش حوزه و خانواده‌های طلاب برداشته شود و امروز هم که دشمن انگشت اشاره خود را به سمت دانش آموزان دراز کرده، در حال آموزش و مهارت افزایی و به نوعی انجام کار فرهنگی در این حوزه هستند، گفتگو با مسئول جوان این گروه را در ادامه می‌خوانید...

 

مسئول گروه جهادی محبان المهدی (عج) حوزه علمیه فیضیه بابل مهدی کشتکار در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: گروه جهادی محبان المهدی (عج) همزمان با بروز سیل سال ۱۳۹۷ تشکیل شد، پس از آن در شهرهای کیاکلا و بهنمیر برای خدمت رسانی به سیلزدگان حضور پیدا کردیم، دید مردم به روحانیت تغییر کرد، اینکه روحانیت با عبا اقدام به تمیز کردن سرویس بهداشتی کند برای مردم جالب بود، برخی میگفتند ما نه روحانیون و نه آخوند را قبول نداریم، اما این حرکت که برای اولین بار انجام شد خیلی تاثیرات مثبتی داشت.

وی افزود: توزیع بسته های معیشتی را در ادامه کار سرلوحه قرار دادیم، تا اینکه بحث شیوع ویروس کرونا پیش آمد، از آنجاییکه بیان شد شیوع آن در پمپ بنزین‌ها بیشتر است، اعضای این گروه جهادی با هم افزایی با گروه‌های جهادی با هماهنگی با ۸ پمپ بنزین در بابل اقدام به اعزام طلاب در جایگاه های سوخت کردیم که خدمات رسانی آنها به مدت بیش از یک ماه انجام شد، کار ضدعفونی انجام می‌شد.

 

 

 

این طلبه جهادی اضافه می کند: همچنین همسران طلاب ساکن در حوزه علمیه فیضیه به تولید ماسک و گان بیمارستانی نیز پرداختند.

 

کشتکار ادامه داد: حضور در بیمارستانها، تحویل دارو درب منازل بیماران، ضدعفونی مساجد و اماکن عمومی، حضور در بیمارستان صحرایی بابل و فعالیت در قرارگاه شهید سلیمانی از دیگر اقدامات طلاب جهادی در جبهه مقابله با کرونا بوده است.

 

 

 

مسئول گروه جهادی محبان المهدی (عج) حوزه علمیه فیضیه مازندران با بیان اینکه تعداد طلاب فعال در گروه حدود ۳۰ نفر است، اعلام کرد: بخشی از هزینه های این گروه جهادی توسط ارگانهای مختلف با پیگیری نامه‌ای و بخش عظیمی توسط حوزه علمیه فیضیه مازندران تامین میشود.

 

وی از اجرای طرح پرورش ماهی برای اولین بار در حوزه با ساخت استخر خاکی و صنعتی خبر داد و گفت:در این استخر، انواع ماهیان گرمابی به منظور استفاده داخلی مدرسه پرورش داده می شود اکنون از این ماهی هم برای پخت ناهار حوزه علمیه و هم استفاده طلاب به قیمتی ارزان استفاده میشود.

این طلبه جهادی این گونه اقدامات خود جوش را در کاهش هزینه ها و همچنین تأمین نیازمندی های داخلی حوزه  ضروری دانست و گفت:پرورش ماهی در فضای غیر قابل استفاده مدرسه علمیه فیضیه اقدام مهمی در راستای رسیدن به خودکفایی بوده است.

 

کشتکار با بیان اینکه طرح نو با عنوان کار با کودک و نوجوان نیز توسط گروه جهادی محبان المهدی (عج) اجرا شد، تصریح کرد: در این طرح به جای اعزام طلاب برای اجرای کار فرهنگی در مدارس تصمیم گرفتیم دانش آموزان و دانشجویان را به حوزه بیاوریم تا با فضای حوزه آشنا شوند، همچنین در این راستا اردوهای فرهنگی ۴۸ساعته با همکاری موسسات فرهنگی در بابل به میزبانی حوزه علمیه برگزار شد که کار گروهی خوبی بود.

 

مسئول گروه جهادی محبان المهدی (عج) حوزه علمیه فیضیه بابل با بیان اینکه بحث مهارت افزایی توسط تولیت حوزه و اساتید فاضل اخلاق انجام شد، عنوان کرد: نحوه برخورد با روحانیت، در مواجهه با بحران و ... در این دوره از کلاس‌ها تدریس شد‌.

این طلبه جهادی ادامه می دهد: در ادامه فعالیت های فرهنگی یک اتفاق دیگر هم افتاد. تمرکز ما در فعالیت های فرهنگی، در شهر بابل است اما با همفکری و برنامه ریزی، دایره کمک رسانی هایمان به بیرون از شهرمان کشیده شده و تا کیلومترها دورتر هم رفت تا جاییکه در حرکتی نو و بدیع اقدام به برگزاری کارگاه کودک در شهرستان بیرجند استان خراسان جنوبی کردیم.

 

وی خاطرنشان می کند: اهم اقدامات این گروه جهادی فرهنگی است به صورت محدود کار عمرانی هم انجام می شود.

 

این فعال فرهنگی در پایان درباره برنامه آینده این گروه جهادی اذعان کرد: انجام کار با کودک به صورت تخصصی در حوزه فرهنگی در دستور کار داریم، در اغتشاشات اخیر طلاب ما در قالب گردان امام علی (ع) وارد صحنه شدند تا با روحیه جوانمردی در میدان باشند، با همکاری با بسیج دانشجویی یک سری اقدامات فرهنگی نیز انجام شده است.

کد خبر 1245383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha