تجمع مردم ولایی قم در حمایت از مرجعیت و مقام عظمای ولایت برگزار شد

در پی اهانت نشریه فرانسوی به ساحت رهبر معظم انقلاب، تجمع پرشور مردم ولایی قم،امروز در صحن آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم،  تجمع مردم قم به منظور دفاع از کیان اسلام و ارزش‌های الهی، مرجعیت و به ویژه مقام منیع ولایت، در پاسخ به اهانت نشریه هتاک فرانسوی و با توجه به آزردگی خاطر شدید آزادگان جهان، مطالبه و خیزش امت اسلامی و مردم شریف قم و بر اساس مصوبه و فراخوان جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه‌های علمیه و مشارکت نهاد‌های عالی حوزه‌ای و تشکل ها‌ی مردمی و سایر مراکز فرهنگیِ ملی، بین‌المللی و مردم نهاد، تجمع پرشور مردمی، ایمانی و انقلابی برگزار شد.

 

شرکت کنندگان در این تجمع، دولت فرانسه را مسئول این اقدام هتاکانه دانستند و برخورد دولت‌های اسلامی با اهانت کنندگان را خواستار شدند.

 

آیت الله سید احمد خاتمی سخنران این اجتماع بزرگ با اشاره به انزجار مسلمانان از این اقدام هتاکانه گفت: پیام این حضور پرشور این است که دنیا بداند مردم قم و مردم ایران همیشه حافظ حریم مرجعیت هستند. همانگونه که قم در واقعه تاریخی ۱۹ دی ۵۶ از اسلام و مرجعیت حمایت کرد امروز هم مردم قم در صحنه خواهند بود.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: زمانی که در ۱۹ دی سال ۵۶ در روزنامه اطلاعات به ساحت مقدس مرجعیت اهانت شد، مردم قم با حضور در بیوت مراجع و علما به صحنه آمدند و رژیم شاهنشاهی آن‌ها را به گلوله بست و خون مردم بیگناه به زمین ریخته شد، اما مردم قم دست از حمایت از دین و مرجعیت برنداشتند.

 

آیت الله خاتمی افزود: این اجتماع نشریه فرانسوی را محکوم نمی‌کند بلکه تفکر و ریشه و مبانی آن را محکوم می‌کند و این نشریه در حدی نیست که این اجتماع برای آن برگزار شود. این اجتماع در مقابل تفکر استکبار جهانی و مقابله با رژیم صهیونیستی، آمریکا و اتحادیه اروپا که مستعمره آمریکا محسوب می‌شود برگزار شده است.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به جنگ ترکیبی که امروز به ایران تحمیل شده است گفت: دنیا بداند مردم همیشه در صحنه ایران، تمام قد در مقابل این جنگ می‌ایستند و زمانی که اسلام، دین و تشیع به خطر بیفتد به هیچ عنوان صحنه را خالی نخواهند کرد.

کد خبر 1245408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha