تلاش بیشتر برای مصالحه پرونده‌های مهم استان ضروری است

حجت‌الاسلام امانت بهبهانی، بر ضرورت تلاش بیشتر در جهت افزایش مصالحه‌های پرونده‌های مهم در شوراهای حل اختلاف خوزستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان خوزستان و به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی عمومی دادگستری خوزستان، حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی، امروز در نشست ماهانه قضات و روسای مجتمع‌های شورای حل اختلاف اهواز، اظهار کرد: قضات، روسای مجتمع‌ها و اعضای شوراهای حل اختلاف استان باید در افزایش و گسترش مصالحه‌های پرونده‌های مهم ارجاعی به شوراها همت و تلاش مضاعفی داشته باشند.

 

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان، افزود: خوزستان از استان‌های پیشرو در راه‌اندازی شورای حل اختلاف و برخوردار از اقوام متنوع ولایی، غیور و انقلابی است که فرهنگ صلح و سازش از سنت‌های حسنه و خداپسندانه آنان است و باید با استفاده از این ظرفیت‌های موجود از جمله ستاد صبر، همیاران صلح، سران و بزرگان عشایر، نخبگان، روحانیون و سازمان‌های مردم نهاد، مصالحه‌های پرونده‌های مهم در این استان نسبت به گذشته افزایش پیدا کنند.

 

وی اضافه کرد: فلسفه وجودی تشکیل شورای حل اختلاف، ایجاد آرامش، پیشگیری از وقوع جرم و تعمیق و توسعه اصلاح ذات‌البین در جامعه است و تحقق این امر تلاش و همت بیشتر قضات، روسای مجتمع‌ها و اعضای شوراهای حل اختلاف را می‌طلبد.

 

حجت‌الاسلام امانت بهبهانی، با اشاره به مشکلات مجتمع‌های شورای حل اختلاف استان، ابراز کرد: رفع مشکلات و موانع و همچنین حل مشکل تجهیزات و فضای فیزیکی مجتمع‌های شوراهای حل اختلاف سراسر استان در اولویت این معاونت است و بررسی اینگونه مشکلات و رفع آنها نیاز به راهکارهای مناسب و پیگیری جدی است که امیدواریم در اسرع وقت با همفکری و برنامه‌ریزی راهبردی این مشکلات را حل کنیم.

 

معاون رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان، نیز در این نشست ضمن تقدیر از حمایت‌های رئیس کل دادگستری خوزستان و همچنین رئیس توسعه حل اختلاف استان از شوراهای حل اختلاف و ترویج فرهنگ صلح و سازش در خوزستان، بر اهمیت همکاری و تعامل سازنده قضات و روسای مجتمع‌ها تاکید کرد و گفت: ارتقا و تقویت جایگاه شوراهای حل اختلاف استان باید همواره در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد و هر چه این نهاد در استان تقویت شود، دستاوردهای بسیار ارزشمندی در افزایش امنیت و آرامش روحی و روانی، کاهش و پیشگیری از وقوع جرائم و صلح و سازش در پرونده‌ها صورت می‌گیرد.

 

در ادامه این نشست، قضات و روسای مجتمع‌های شورای حل اختلاف اهواز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و تعداد پرونده‌های منجر به صلح و سازش، به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود در تقویت و ارتقای جایگاه شوراهای حل اختلاف خوزستان پرداختند.

 

کد خبر 1245476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha