عدم مهارت‌های اولیه ازدواج از سوی زوجین معضل جدی است که باید به آن توجه شود

صحرایی، گفت: عدم مهارت‌های اولیه ازدواج از سوی زوجین معضل جدی است که باید به آن پرداخته شود و برنامه های فرهنگی روی این موضوع متمرکز شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، امروز شنبه (۱۸ دی)  محمد طیب صحرایی، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ،گفت: ازدواج ابزاری برای رشد و کمال، تامین سلامت و بقای نسل به شمار می رود که در مکتب اسلام از آن به عنوان تنها راه تشکیل خانواده، آرامش دهنده روح و روان زن و مرد یاد شده است. 

 

استاندار کرمانشاه، افزود: اگر به تمدن اسلامی اعتقاد داریم باید روی ارزش‌های آن تعصب داشته و در حفظ آن بکوشیم، اما متاسفانه از برخی از این ارزش‌ها غفلت کرده‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه عوامل اقتصادی یکی از عمده ترین دلایلی است که جوانان برای تأخیر ازدواج خود مطرح می کنند، خاطر نشان کرد: برای اینکه این عامل مهم را کاهش دهیم، باید هزینه ها را کاهش داده و منابع اقتصادی و تولید ثروت را برای جوانان فراهم کنیم. جوانان یا خانواده هایشان نباید این تصور را داشته باشند که در ابتدای زندگی، باید از همه یا بیشتر امکانات مادی برخوردار باشند و در برگزاری مراسم عقد و عروسی، هزینه های سنگینی بر یکدیگر تحمیل کنند، زیرا این کار نتیجه ای جز فرار جوانان از ازدواج نخواهد داشت.

 

صحرایی، تصریح کرد: حفظ بنیان خانواده باید مورد توجه قرار گیرد،و برای حفظ بنیان خانواده باید هم اقدامات سخت افزاری و هم نرم افزاری در کنار هم دردستور کار قرار گیردو باید مهارت های لازم را به یکایک اعضای آن آموخت و نشاط و شادابی را به محیط و کانون خانواده تزریق کرد.

 

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: خانواده سالم و با نشاط و پایبند به ارزش های دینی و معنوی و اخلاقی نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند در این راستا متولیان فرهنگی و اجتماعی تلاش کنند مهارت های لازم را برای حفظ بنیان خانواده در برنامه های خود در نظر بگیرند.

 

وی گفت: معیارهای ازدواج آسان باید به گونه‌ای در نظر گرفته شود که هم ضروری ترین معیارها برای ازدواج موفق مورد توجه باشد و هم با توجه به این معیار ها به سادگی بتوان زندگی مشترک را شروع کرد لذا اقدام ضروری و مورد نیاز دیگر در حفظ بنیان خانواده و ترویج ازدواج آسان، تعدیل انتظارات زوجین و افرادی است که در آستانه ازدواج هستند، چرا که در عصر حاضر با انفجار انتظارات مواجه هستیم و سطح توقعات بالا رفته که باید بر روی تعدیل سازی آن کار کنیم.

 

صحرایی، اظهار کرد: باید در فیلم و سریال و تمام برنامه های فرهنگی سطح توقعات در زندگی واقعی را کمی پایین بیاوریم و از انتظارات جامعه بکاهیم.

 

استاندار کرمانشاه، افزود: برای تقویت بنیان خانواده باید اجزای خانواده محترم شمرده شوند و این فرهنگ ترویج شود. بطور مثال می‌توان در مدارس در روز مادر مراسم «دست بوسی مادران»را برگزار کرد ویا در روز پدر چنین اقدام مشابهی را انجام داد لذا هرچقدر اجزای خانواده محترم شمرده شوند، جایگاه خانواده ارزشمندتر شده و تلاش برای حفظ آن بیشتر می‌شود.

 

 

وی در پایان گفت:خانواده به عنوان مهمترین رکن جامعه و کوچکترین اجتماع، نقش ایفا می کند و آسیب اجتماعی ریشه در خانواده دارد لذا باید توجه ویژه به آن داشت.

کد خبر 1245483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha