تجهیزات مورد نیاز گمرک آستارا تا پایان سال جاری تامین شود

اسحاقی با بیان‌اینکه دستگاه‌های مربوطه باید مشکلات مربوط به حوزه خود را برطرف کنند، گفت: تجهیزات مورد نیاز گمرک آستارا تا پایان سال جاری تامین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، سید محمد اسحاقی عصر امروز(یکشنبه، ۱۸ دی) در نشست بررسی مشکلات صادرکنندگان این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: بندر آستارا دروازه تجارت ایران با روسیه و جمهوری آذربایجان است.

 

معاون اقتصادی استانداری گیلان بر توسعه زیرساخت‌های موجود آستارا در حوزه تجارت تاکید کرد و افزود: مشکلات این حوزه باید از طریق دستگاه‌‎های ملی مطالبه شده و برطرف شود.

 

وی با بیان‌اینکه بر اساس توافق مسئولان ایران و جمهوری آذربایجان، عبور روزانه ۲۴۰ کامیون از مرز زمینی باید به ۴۰۰ دستگاه افزایش پیدا کند، تصریح‌کرد: اگر قراردادهایی که منعقد شده به اجرایی نشود، این خیانت است.

 

اسحاقی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد برطرف کردن مشکلات و تسهیل‌گری در امر ترانزیت مربوط به کشور مقابل است، گفت: اگر دیپلماسی اقتصادی نیز به درستی شکل نگیرد، باز ضرر می‌کنیم.

 

معاون اقتصادی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مربوطه باید مشکلات مربوط به حوزه خود را برطرف کنند، افزود: تجهیزات مورد نیاز گمرک آستارا تا پایان سال جاری تامین شود.

 

وی با بیان‌اینکه استقرار سیستم هوشمند در کلیه مراحل از نوبت‌دهی تا شماره‌خوانی باید انجام و همه دستگاه‌ها فعالیت خود را از حالت دستی به سامانه‌ای و قابل رصد تبدیل کنند، ادامه داد: به تجهیز کارگاه عمرانی پروژه مرمت پل مرزی سرعت داده شود.

 

اسحاقی بر افزایش ارزیاب‌های گمرک آستارا تاکید کرد و گفت: شبانه‌روزی شدن فعالیت گمرک فقط به حرف زدن نیست و همه دستگاه‌های ذی‌ربط بر اساس مصوبه نشست امروز باید شبانه‌روزی در محل حاضر باشند و هر دستگاهی کوتاهی کرد، باید با آن برخورد شود.

 

معاون اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به اینکه شورای ترافیک شهرستان آستارا تا پایان ماه نیازهای مربوط به حوزه خود را احصا کند، افزود: شورای تامین بندر آستارا نیز با توجه به شرایط حال حاضر مسائل را مطرح، بررسی و در مورد آنها تصمیم‌گیری کند.

 

وی در ادامه با تاکید بر جابه‌جایی نیروهای انبارهای عمومی برای جلوگیری از هرگونه شائبه،اظهارکرد: صدور مجوز پروژه تیرپارک توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اولویت باشد.

 

اسحاقی گفت: تجار، رانندگان و دستگاه‌های مربوطه آسیب‌های بندر آستارا و پیشنهادهایشان را به صورت مکتوب تا یک هفته به استانداری گیلان انعکاس دهند.

کد خبر 1245508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha