برگزاری شب خاطره "همسنگر" در زاهدان

شب خاطره همسنگر با محوریت پاسداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سرلشکر شهید حاج قاسم میرحسینی در زاهدان برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان،«مصطفی سیاسر» رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان بیان داشت: شب خاطره همسنگر با محوریت پاسداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سرلشکر شهید حاج قاسم میرحسینی در روز یکشنبه 18 دی از ساعت 18 در محل تالار فردوسی برگزار گردید.


 
وی افزود: در این مراسم که با حضور آحاد مردم و خانواده های شهداء برگزار گردید؛ در ابتدا سرکار خانم میرحسینی(خواهر شهید حاج قاسم میرحسینی) به گفتگو و بیان خاطراتی از زمان تولد، تحصیل، اعزام به جبهه و شهادت حاج قاسم میرحسینی پرداختند و در ادامه نیز با بیان خاطره ای از ملاقات شهید حاج قاسم سلیمانی با خانواده و مادر شهید میرحسینی ارتباط صمیمانه و عمق رفاقت این دو شهید بزرگوار را به تصویر کشیدند.
 
 

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در ادامه برنامه سلطان جهانتیغ، از شاعران برجسته استان، دقایقی را به شعر خوانی با گویش سیستانی در رثای شهادت این دو شهید بزرگوار پرداخت.
 
 

سیاسر تصریح کرد: پس از آن نیز برنامه با گفتگو و خاطره گویی احمد اعرابی، از همرزمان هر دو شهید و یادگاران دوران دفاع  مقدس در استان، ادامه یافت. اعرابی با بیان این که رزمنده ها با نفس حق و عشق به شهادت همواره به دنبال دستیابی به جایگاه نفیس در زندگی خود بودند؛ خاطراتی از ساده زیستی و صمیمیت شهید حاج قاسم سلیمانی با رزمنده ها در دوران دفاع مقدس و پس از آن بیان کرد و گفت شهید سلیمانی و شهید میرحسینی یک روح در دو بدن بودند و در هیچ کجا از هم دور نمی شدند و دیدیم که در شهادت هم همراه و یار یکدیگر شدند.
 

وی افزود: در پایان نیز از کتاب رستم ایرانشهر به قلم فاطمه نیکبخت که شامل خاطرات مردم استان سیستان و بلوچستان از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است رونمایی گردید و از این نویسنده نیز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 1245529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha